Selle asjaga võib olla nii ja naa. Kunagi toimus üks seminar, mis sarnanes oma kujult homme Prisma parklas toimuvaga. Teemaks oli tookord aerodünaamika ning läbi viis selle Tqhq foorumi kasutaja Garfield kodanikunimega Tarmo Sulger. Juttu tuli seal ka tänaval kasutatavatest spoileritest. Kõige enam hoiatas ta inimesi selliste tagastangede eest, mis on madalad ja täiesti kinnised. Sellised võivad õhu liikumist põhja all aeglustada, eesmärk peaks olema just vastupidine. Asja taga nimelt seisab Bernoulli effekt (autonduses levinud rohkem termin "ground effect"). Kes tahab teemasse rohkem süübida, uurib seda lehekülge
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Hbase/pber.html
Tänavamasinatel seda nippi reeglina siiski kasutatud pole kuna masin peaks olema väga madal, täpsemalt siis küljekardinad mida rahvas ikka hellitavalt "karbilaienditeks" nimetab (nende ülesanne oleks takistada õhu liikumist auto põhja alla külgedelt).
Legaalsetel kiirustel sellest spoilanduse asjast kasu siiski ei ole. Kui tahad teha midagi sellist, mis vastu töötama ei hakkaks, proovi imiteerida näiteks DTM sarja masinaid.
Kes tahavad oma masinat kiiremaks teha (kurvisuutlikumaks) peaks ikka arenema järjekorras:
Paremad pidurid->rehvid/veljed->jäigemad puksid-> jäigemad vedrud/amordid->muuta kaldeid ja seadenurki vedrustuses->aerodünaamika.
Edited...