Tore et on meil siin foorumis ka tulihingelisi tuuningu austajaid ! Annaks sulle mõned soovitused:
Algajale tuunerile soovitan alustada puitdetailide valmistamisest. Lähed kohalikku saekaatrisse ja soetad mingi hunniku tollist lauda. Sellest teed karbilaiendid ja saad korraliku esi ja tagastange. Peale seda kinnita need detailid tsingitud katusekruvidega auto külge. Et kogu tuuning aastaid säiliks, soovitan osta pinotex puidukaitse vahendit ja võõpa oma spoilerid sellega üle.
Kindlasti soovid sa mootorit ka forsseerida:
Kõigepealt kaku lahti mootor. Viska vanad kolvid kohe minema , kuna niikuinii sa oma soovitud performance'it nendega ei saavuta. Samamoodi võtad appi eelpoolmainitud puitmaterjali , kuid seekord vähe paksema. Lased tuttaval disleril treida kuusest kolvid. Kindlasti kuusest, sest lehtpuudel ei ole seda lisa kütteväärtust. Antud juhul sisaldab kuusk väga palju vaiku ning see aitab kütuse põlemisele vägagi kaasa ja mootori võimsus tõuseb selle modifikatsiooni tagajärjel + 25 hp. Tihendeid peale seda modifikatsiooni enam vaja ei ole. Tuleb võtta appi meie esiisade majaehitus tehnoloogia, kus palkide vahele pandi sammal. Sina tee samamoodi ja pane mootori tihendite asemele sammal. Kui soovid täpsemaid juhtnööre, siis aitan. Seal peab vaatama seda, et sammal saaks tihedal paigutatud.
Koonusfilter:
Unusta ära see koonus filter ja tehase filter. Eelpool mainitud mootori modifikatsioon eeldab seda, et ehitad ümber oma "air intake" süsteemi. Ise kasutaksinfiltri asemel piiritusega immutatud sokki. Selle siis tõmbad õhulugejale külge.
Paigalda ka chip.
Peale selle paigalda veel kütuse rõhu regulaator ning pihustid võid asendada vastava mõõduliste metalltorudega. Pihusti düüsi läbimõõt pane 10 mm, see tagab ühtlase ja pideva kütuse peale voolamise sinu mootorile ning annab sulle soovitud performance'i. Kui need modifikatsioonid tehtud, mine antud autoga dyno stendi ning uuri välja auto võimsus. Antud modifikatsioone eeldades võin anda hinnangulise +80 hp jõu kasvu.
Kui sul juhuslikult ei ole võimalik rõhu regulaatorit kuskilt saada, sobib selleks ka tavaline hüdrofor. See tuleb sul paigaldada pagasiruumi ning ühenda see ka kütusesüsteemiga . Samas võid juba külmas ka seda kütust hoida. Seepärast soovitan paigaldada 2 külmutuskapi mootorit ka pagassi ning ühenda vastavate seadmetega need bensiinipaagiga. Selle tegemiseks on vaja kahte inimest, seega võid sõbra või ema appi kutsuda. Mitmekesi tehes saab kiiremini ja kaks pead on ikka kaks pead.
Salong:
Viska minema tagaiste ja paigalda selle asemele vana vene päritolu lampidega värviteler. Miks just ee? Vastus: antud detail muudab auto kaalujaotust ning parandab auto juhitavust suurtel kiirustel. Peale selle omab see ka visuaalset ilu, ning pakub sinu sõpradele ja kindlasti ka sulle endale parima multimeedi kogemuse. Kahjuks playstationit sa sinna ühendada ei saa, kuid turu pealt leiad kindlasti vanu telekamänge, mis pakuvad samamoodi meelelahutust ja täidavad ka playstationi funktsiooni.
Istmetele paigalda lisa kinnitused, kuna sellise hooga pidurdades, mida su tuunitud mootoriga calibra saavutab, võid sa läbi esiklaasi koos istmega lennata.
Mis puudutab klotsee, siis las need kolisevad. Kui sul ei ole turbot autole veel pandud, siis nende klotsidega petad paljud inimesed ära, kuna tekib turbo vilin. Ja jäta meelde üks tõde tuningus: HÄÄL = POWER!!!! Seega kui sul on hääl nagu turbo calibral, siis on sul juba 75% teoorias turbo autol peal! Vahetada võid neid hakata siis kui hääl üldse ära kaob.
Mis puudutab papist spoilade tegemist, siis kindlasti pead kasutama kartong!! Siiski olen ma arvamusel et parem kasutu selleks tollist lauda. Salongi siseviimistlusel võid selle seest veel punnlauaga üle lüüa. Ka seekord kasuta tsingitud kruve või siis tsingitud spetsiaalseid naelu, mida saad kohalikust ehituspoest.
Et odavalt läbi ajada ja kuna sul niikuinii on juba Alpine makk, siis vaja ka müra isolatsiooni. Selleks kaku salongis polster maha ning liimi vana kampsun mõlema ukse külge. Kõlari põhja ja ümbruse võid vooderdada vatiga. Kuna arvatavasti paigaldad ka subwooferi, siis kindlasti tee paju vitstest subwoofrile raam , mis teda paigal hoiab kui autol performance'it oma kamraadidega taga hakkad ajama.
Veljed:
Kuna spoilerid puust , siis disaini ja iseloomuliku joone jätkamisel vaheta veljed hobuse vankri rataste vastu. Kindlasti peab jälgima et offset oleks paigas, sest muidu võib sul see mäng hakata koopasse käima ja mis kõige hullem, ta võib hakata ka su rataste sisemist äärt sööma. Samamoodi tõmba need rattad üle pinotexi puidukaitse vahendiga. Seda vahendit on igas värvis ja kindlasti saad seda toonida ka soovitud auto värvi järgi.
Põhjavalgus:
Osta 12 100w pirni. KINDLASTI MITTE SÄÄSTU PIRNID! nin värvi need soovitut värvi. Peale selle on sul vaja konverterit, mis muudab auto voolu 220'ks et saaksid rahumeeli neid pirne kasutada. Seejärel paigalda värvitud pirnid nii, et iga külje peale 3 pirni ja auto esiotsa ja taha ka 33 pirni. Ma usun et saad endale tegijama masina kui su sõbra põhjavalgusega mosse.
Aga egas midagi. Edu ehitamisel