*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 14:31

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev Jaan 01, 2013 23:10 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Aega võttis, aga nüüd on teema olemas. :)

Oktoobrikuu viimastel päevadel sai jällegi visatud auto24-le pilk peale, et mis vanemate Opelite turuseis ka on. Suure üllatusena oli müügile tulnud kõnealune isend. Eriti pikalt ma mõtlemisega pead ei vaevanud ja järgmisel päeval läksime vennaga juba autot vaatama. Müüja andis selle aasta sees tehtud töödele tšekid kaasa, mida oli lausa 580 € eest. Hiljem avastasin, et ta oli ostnud ka värskelt enne müüki kogu ohutuspaketi sisse, seega igati meeldiv ja aus diil. :)

Strateegilised andmed:
Opel Calibra Turbo
Väljalaskeaasta: 1993, Eestisse jõudis 2000-ndal aastal

Mootor arendab 150 kW ja 280 Nm - seega on minuteada hetkel stock

Tehas on teinud kõik selleks, et sõidukogemus oleks vabalthingava auto oma - st. turbo tuleb taha sujuvalt ja rahulikult, pöördemoment on laias vahemikus saadav. Tuharadüno kinnitab alloleval graafikul olevat informatsiooni - turboauto kohta pettumusena pean ütlema, et ka reaalsuses lõpeb vedu ca 5k rpm-i peal ära.

Pilt

Mootori jõud kantakse ratastele läbi F28 6-käigulise käigukasti. Käigud lülituvad hästi ja kast tundub tervikuna ka heas seisukorras olevat. Nelivedu töötab, aga seda mitte tehaseseades - vahekast on tehtud nö pidevaks. Kettapakk on vahekastist väljas ja CNCs tehtud asendutükk sees, kettad sain ka suveniiriks kaasa.
Pilt

Varustus:
Ei hakka siia igasuguseid nahkkattega käigukange kokku lugema. :)
* kesklukustus (võtmega)
* 2x elektriaknad
* 2x istmesoojendused
* eesmised udutuled
* elektrilised soojendusega peeglid
* lisakellad (aku pinge, õlirõhk, õlitemperatuur)
* tulede kõrguse reguleerimine
* kompuuter

Lisainformatsiooni kapoti all ja piduritega toimuva kohta annab check-control moodul.
Pilt

Ãœldvaade:

Juhtumisi on see ainukene kaugelt tehtud pilt, ju siis alateadvuses ei tahtud pilti teha nendest külgedest, mis koledad on. :mrgreen: Nimelt stange viib esiosa välimust alla ja kaasreisja poolsed küljeliistud on ka omadega kutud. Kellel on, võib ps-is pakkuda. :)
Pilt

Läigib küll. :)
Pilt

Salongi tegin suurest mustusest puhtaks, aga endiselt on veel puhastada küll. Üldine istmete seisukord on rahuldav, juhiistmele on külgtoe kattele auk kulunud. Pildilt on ka näha, kuidas lisakellad paberitükiga oma kohal seisavad. Samuti saab ülevaate, kuidas niiskus on esiklaasi alumises ääres kahe kihi vahele läinud. Kõik polstrid ja muud katted tahavad ülekäimist, sest praegu on auklikul teel sõites tunne, et salong laguneb koost ära - tean, et salongi saab 100% naginavabaks.
Pilt

Salongi üldmulje pimedas on selline. Pildi pealt paistab ka Beckeri raadio, mis on funktsionaalsuse ja kvaliteedi osas üsna korralik tükk. Pildi pealt paistab ka üks hoiatav märk, millega peab lähiajal tegelema - õli on valede viskoossusnäitajatega ehk tuleb vähe kangem õli sisse panna. Kuni õlitemperatuurini ca 100 kraadi on õlirõhk tühikäigul nagu kord ja kohus XE/LET mootoril: 2,5 bar-i. Kui aga kasutada autot sihtotstarbeliselt, siis läheb temperatuur 130 kraadi kanti ära ja õli muutub liialt vedelaks.
Pilt

Mootor täies hiilguses, klapikambrikaane pealt värv koorub ja küünlakate on räämas, muidu aga pole välimusel väga viga.
Pilt

Kohustuslik pilt. 8)
Pilt

Autole on mingil ajahetkel ülevõõbe tehtud ja seeläbi värv sinisest tumepunaseks muundunud. Värvitöö on selles suhtes enam-vähem tehtud, et ka varjatud pinnad on enamasti värvkatte saanud. Negatiivse poole pealt tundub, et eeltöö on kehvasti tehtud (liiga vähe matistatud) ja päris palju on ka tolmu sees. Üldmulje ei ole tegelikult üldsegi mitte paha:

PiltPilt

Pilt

Tolmuterad.
Pilt

Nüüd siis mõned kohad, mis välist üldmuljet tublisti alla viivad ja tegemist vajaksid:
Pilt

Pilt

Pilt

*******

Nüüd aga üritan mälu järgi panna teostatud tööd kronoloogiliselt siia ritta.

Esimese asjana panin esimese käigu anduri tehasekonditsiooni tagasi. Ostes oli see tuunitud nõnda, et ECU ei hakkaks esimese käiguga boosti piirama, miinuspoolena andis ta aplalt veateadet, kui liiga kaua esimese käiguga tiksuda.

Siis vahetasin õhufiltri ära, sest auto oli niiskele ilmale liialt tundlik kütusekulu suhtes. Pole ka ime:
Pilt

Seejärel avastasin kahtlased rippuvad juhtmed. Ehk keegi oskab öelda, mis siia tehase poolt ette nähtud on?
Pilt

Kõik oli tore kuni esimese pimedas sõitmiseni. Johhaidii, kui kehvad tuled on. :evil:
Varusin paar juppi ja hakkasin neid paremaks togima.

Esmalt võtsin opereeritava piirkonna paljaks ja ravisin roostemuunduriga tuulerõugeid. :lol:
Pilt

Siis jõudsin esmase põhjuseni, miks üks lähituli näitas kehvemini kui gabariit.
Pilt

Õnneks oli kodus üks doonorlatern võtta ja sealt tõstsin lähitule luubi ümber ja lähituledesse said korralikud halogeenpirnid.
Pilt

Siis sai tuli uuesti kokku laotud. Õnneks on Calibra esitule lahti-kokkupanek väga lihtne ja loogiline, seda võiks kasvõi iga päev teha.
Pilt

Ja lõpuks sai ka udutuledesse salarelv..
Pilt

Paralleeltegevusena tegin ka aku viisakamaks ja autole sobivamaks.
Pilt

Siis saabus katsetamise aeg..
Pilt

PiltPiltPilt

....peab kahuks ütlema, et operatsioon parandas nähtavust, aga tulemus jäi lootustele siiski tublisti alla.

Eks oma osa on ka igatepidi aega näinud tuledes. Kevadel tahaks poleerimist proovida.
Pilt

Kannatamatult garaažist väljasõitu ootamas. :P
Pilt

Seejärel sai teostatud kaks lihtsa vaevaga välimust parandavat "easy-fix"i. Kumbagi ei taha lõplikuks variandiks jätta ja kui keegi tahab juba praegu antitiiba osta, siis mõistliku summa eest olen nõus loovutama. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kuna plekkvelje vahelt oli näha, et tagumised pidurid ei ole just oma parimates aastates ja seda kinnitas ka piduripedaalitunnetus, siis vahetasin kettad-klotsid ära.
Pilt

Pilt

Käsipidur on huvitaval kombel ülimalt hea. Esimeses klõpsus on auto nagu kännu taga.

Piduriosade vahetuse "kõrvalproduktina" sain tutvuda ka lähemalt kere olukorraga. Tundub, et loomulikku madaldust lähiajal veel ei tule. Poolraamid on küll roostes, aga niipalju kui haamer seletas, siis pindmiselt. Võõpasin ka möginaga üle, soojemate ilmadega vajab hoolikamat tegemist.

Pilt

Pilt

Põhisüüdlasest ka pilt, mis auto kasuks otsustama pani. 8)
Pilt

Palju on ka avastamisrõõmu, ma ei tea siiamaani, mida see nupp kaitsmekarbis teeb. :mrgreen:
Pilt

Viimase asjana panin küljelaiendid külge, ilma nendeta ei ole autol ikka seda õiget Calibra nägu.
Pilt

Kindlasti on tehtud rohkem kui siia kirja sai, paljusid pisiasju ei mäleta ka enam.

Lähitulevikus tahaks tehtud saada:
* siduritrossi vahetus
* kõikide õlide kontroll/vahetus

Pikemas perspektiivis ei hakka hetkel suuri lubadusi andma.

Üldine mulje ostust on siiamaani positiivne, auto on talvel igati omas elemendis. Mõned asjad vajavad veel võrreldes esiveolisega harjumist. Näiteks see, et lumevalli tee keskel ei tohi eriti suure veojõuga rünnata, sest kui visko tagumised rattad ametisse lükkab, siis on käed tööd täis.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 02, 2013 0:11 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Väga põhjalik ja mõnus teema!!! :worship:
Hea lugeda kohe, jätka uuendustega samamoodi :P


Äge, jälle üks turbokas. Talvel ikka eriti fun, eks.. :mrgreen:

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 02, 2013 0:42 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Eks ma püüan jõudumööda kirjutada. :)

Talvel on väga mõnus sõita. 8) Ühtlase gaasiga on rahulik auto, mis võib-olla kaldub natukene ülejuhitavuse poole, aga gaasi surudes sõidad nagu tagaveolisega, selle vahega loomulikult, et kiirus kasvab samal ajal, kui saba liputab. :mrgreen:

Võib-olla on see ülejuhitavuse asi tingitud ka rehvidest, aga esialgu oli suhteliselt häiriv see saba kergus. Vectra ei kaldu Continentalitega never-ever ülejuhitavuse poole, sellest ka suur kontrast. Õnneks allub roolile asi hästi ja turboka rool on ka hea väike ja kiire ülekandega, mis lihtsustab tööd. :driving:


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 02, 2013 15:05 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
:worship: ilus-kena masin,mulle ammusest ajast tuttav.Mõnus,et meil Raplamaal nüüd juba nii palju turbokaid on :wink: . Edu ja ilusat rahakotti siis uueks aastaks!

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 02, 2013 17:23 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Mis teema sellega on,et turbo 5000 pöörde peal otsa saab? Mul küll ei saa :roll:

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 02, 2013 19:42 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Edu läheb ikka tarvis, tänud! :)

Praegu tundub jah asjalugu vägisi nii, et 5k peal lõpeb rammus tõmme ära, kiirendab küll edasi, aga aeglasemalt.
Mootori graafiku pealt vaadates oleks see ka ootuspärane. Samas peab veel natukene lähemalt seda wastegate asja vaatama, ostes oli teine ilma igasuguse eelpingeta. Pingutasin selle soovitatud eelpingeni, siis hakkas asisemalt liikuma.

Täpsema diagnoosi panekuks peab hakkama jõudumööda näidikuid muretsema. Turborõhu oma on juba olemas ja ootab külgepanekut. Kütusena kasutan muidu ainult 98-t.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Jaan 10, 2013 12:37 
Eemal
Külaline

Liitunud: Teisipäev Apr 13, 2010 22:06
Postitusi: 923
Asukoht: lõuna eesti
mis selle taga spoila hind võiks olla muidu
krt...vaatan siin teie turbokaid ja eks endal ka vaikselt isutab...:)

turbokate teemasse, kas kellegi on kogemusi või teadmisi selle kohta,kuidas turboka tehnika kestab kui mootorit on veits järgi aidatud,nimelt on vaatevälja tekkinud üks väidetavalt 300HP+ isend enam vähem hinna eest aga kuna olen kuulnud ainult halba calibra 4 veo kohta,kas siis on reaalne,et see asi kestab?

_________________
BOSS-mul on alati õigus ja õigust üle jäägiga....:)


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Jaan 12, 2013 14:01 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Tagaspoila olen praegu talvel nõus pealt kruttima 40€ eest.

Kui just löökkoormust ei saa ja vahekastil mingit eelsoodumust ei ole kulumise näol, siis ei ole see jõud veel probleemiks. Sõidavad Eestiski sellised juba pikemat aega, rääkimata välismaast. Peamine vahekastide probleemi põhjustaja on esi- ja tagasilla lahutussüteem, muus osas tulevad purunemised ette juba hoopis suuremate väändemomentide korral (mille juhtumist saab ka ennetada pildil oleva tugevdusega):

Pilt
Allikas

Eile oli selle masina ilma. 8)
Kodukandis on iga tuisuga sama teema - üks lõik teed tuiskab täis, millele kodunt väljasaamiseks alternatiivi ei ole. Kuna kindel siht oli silme ees, et eksamile on vaja jõuda, siis tagasi ei hoidnud. Hangevõimekus on madala masina kohta ikka päris muljetavaldav: ca 50m triiki tuisanud teed ei olnud probleem.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 25, 2013 0:02 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Pilt

Pead ikka vennalt veljed ära virutama :mrgreen:

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 25, 2013 14:39 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Kuule jah, need on parajad maasikad seal all. 8)

Täna linna sõites keris 300 000 ette. Arvestades auto ajalugu, siis võib reaalne isegi olla.

Kuna kevad läheneb suure hooga, siis pidi tõepoolest hakkama juba suvist säärejooksu välja valima.
Ülal olev pilt on küll ilus, aga reaalsus on hoopis selline, et alla lähevad mustad randiga veljed. Ei sobi küll hästi, aga ühe suve kannatavad rehvid kindlasti sõita ning kõik neli on ka ühtlaselt kulunud - seega ok valik. Veeretasin tagumise ratta kõrvale originaalvelje, nendel on peal aga nii ebaühtlaselt kulunud rehvid, et ei hakka alla panema.

Pildivoor:

Pilt

Pilt

Pilt


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 01, 2013 20:31 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Dets 28, 2005 15:20
Postitusi: 89
Asukoht: Tallinn
Originaalvelg on ikka parim :clap:

_________________
Opel Manta R6


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 09, 2013 21:16 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Reims kirjutas:
Originaalvelg on ikka parim :clap:

Alumisel kolmel pildil olevatest variantidest kindlasti. :)

Üldises plaanis kipuvad asjad "huvitavaks" minema. Nimelt eile läksin sõitu ja kohe vaatasin tahavaatepeeglist, et asi ei ole õige. Sõitsin siis rahulikult sadakond meetrit ja taga toimuv meenutas nooruspõlve, kui kahetaktiliste bensiini sisse liiga palju õli sai. :mrgreen: Läksin koju tagasi ja autot kohale tagurdades tuli pimesi tegutseda, sest valkjat-sinakat suitsu oli paksult õu täis.

Kuna oli suhteliselt õhtune aeg ja ise ka veel poolenisti tõbine, siis jätsin õues asjad sinnapaika ja hakkasin juba netis kasutatud turbot otsima. Täna hommikul hakkasin asja lahkama ja sisselaskes paistis tõepoolest õli olevat. Väljalaset nii kerge uurida ei ole, seega otsustasin masina käima panna ja vaadata, mis paistab. Õnneks eraldus summutist ainult veeauru ja paaril esimesel vajutamisel lõi suitsuvine ka üles - imselt puhastas sumpsi, aga üldpildis ei olnud mitte midagi ebanormaalset.

Suhteliselt müstiline juhtum igatahes. Ei enne seda juhtumit polnud vähimatki tossuvine ega ka järgmisel päeval mitte. Ainuke, mida ma oskaks välja pakkuda, on see, et õli ei saanud valguda turbost karterisse ja kogu uue õli pressis pukside vahelt välja. Õli läks selle paarisaja meetri peale tuntavalt, sest varda näit oli täna hommikul MIN kriipsu lähedal.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev Mär 10, 2013 1:03 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Dets 22, 2005 0:47
Postitusi: 370
Asukoht: calibraklubi.ee
Karterituulutus puhas? Kui see umbe läheb võib ka igasuguseid müstilisi asju juhtuda.

_________________
Calibra 3.0 V6 RWD 1/4 miili 13,99; 0-100kmh 5,9sek ex turbo 4x4
Opel Omega b c20let AC mile 2012 244km/h - Nüüd 3.0 v6Turbo


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev Mär 10, 2013 22:17 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Et süda rahul oleks, siis sai täna natukene lammutatud. Kõhu alla sukeldudes võttis vastu rõõmustav vaatepilt - kõik on ilus kuiv.

Pilt

Siis võtsin tuulutuse lahti. Alt vaadates on vaatepilt selline:

Pilt

Tuulutuse toru vea põhjuseks ei saa olla, see on ilus puhas. Toru ära võttes ei tulnud tilkagi õli, seega oli korralikult karterisse kõik ära valgunud vaatamata sellele, et pildil valgega märgitud osa üsna horisontaalselt auto küljes on.

PiltPilt

Kontrollisin ka karterituulutust, sõela kontrolliks ei hakanud kaant ära võtma, aga kõik muu oli paljutõotavalt puhas.

Uued mõtted liiguvad aga püsikiirusehoidja poole. Täna sai gaasisiibri poolset otsa kontrollitud ja see on Vectra B jupiga plug-n-play.

Pilt
Pilt

Jäi silme ette ka üks vanem pilt, kus loodus oli Calibra madala õhutakistusteguri proovi alla pannud. :mrgreen:

Pilt

Kokkuvõtteks: kuna tuulutuste ja äravoolude kontroll mingit viga ei näidanud, siis jääb vaid loota, et tegu oli ühekordse anomaaliaga.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 15, 2013 23:08 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Kui ostes olid pidurid sellised hädisepoolsed, siis peale tagumiste ketaste-klotside vahetamist sai pedaalivärinast lahti. Kuigi peale seda läksid pidurid oluliselt paremaks, polnud pidurdusjõud ikkagi nö suurte pidurite vääriline. Mingi aeg tagasi hakkas piduriklotsi hoiatustuli põlema ja veljeprooviga sai asi kindlaks - vaja esimesed klotsid ka ära vahetada.

Täna saigi operatsioon ette võetud. Juhipoolsed klotsid olid täitsa hävinud. Hea, et liiklusohtlikku olukorda nende pudenenud tükkide pärast ei tekkinud.

PiltPilt

Illustreeriv pilt ka kulumisanduri töö kohta (on näha kuidas piduriketas vaskjuhtme ära kulutanud on ja seeläbi elektriahela katkestanud).

Pilt

Kui suveveljed alla paneb, siis asendab ka juhipoolse anduri ära. Kõrvalistuja poolne on igati viisakas ja ei vaja vahetamist. Piduriketas on 24 mm paks (kulumispiir 21 mm), seega ajab veel tükk aega asja ära.

Kõrvaistujapoolne veovõlli porikaitse on vist kunagi katki olnud ja loopinud kõik seda määrdepa*ka täis, ebareaalne tökat igal pool. Praegu miinuskraadidega ei kutsunud seda puhastama ka, eks suvel vaatab.

Proovisõidul oli küll selline nägu ees:
Pilt

Lõpuks ometi on pidurid ülesannete kõrgusel. Suvevelgede vahetuse ajal vaatan veel tagumised pidurid üle, et kas on ilusti tööle hakanud, siis peaks selle poole pealt perfektne olema. :)

PS. Uued mahlad ka ootamas, konkurentsitult elu kõige kallim õlivahetus mul.

Pilt


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele 1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11