Eesti Opel Calibra Klubi
http://www.calibraclub.ee/foorum/

SQ auto
http://www.calibraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=9&t=4120
1. leht 1-st

Autor:  illukas [ Neljapäev Jaan 26, 2006 0:02 ]
Teema pealkiri:  SQ auto

et siis siia teemasse võiks koguda mõtteid mis teevad autost SQ auto.

1. põhjalik mürasummutus
2. valitud komponendid
3. :lol: võimalikult vähe moonutusi
4. kõlarikasti ehitus
stabiilne, häiretevaba toide- filter voolu poolt mis korjab ära kõrgsagedusliku jama, enne võimendisse jõudmist
5. eelistatult kõik asjad läbi võimendite, kuna võimendi võimsusamplituud on suurem kui maki oma
6. Süsteemi kõige nõrgem osa määrab ära süsteemi tugevuse/kvaliteedi

praegu esimese hooga ei tulegi rohkemat meelde, täiendage kellel midagi meelde tuleb.

Autor:  oliver [ Neljapäev Jaan 26, 2006 0:19 ]
Teema pealkiri: 

broneerin praegu teise postituse koha selles teemas
usun et siia tuleb midagi asjalikku alates 10 veebruar, siis saan seda postitust muuta


Suur osa on ka tonaalsusel ja lafaefektil.
Tonaalsus on laiemas mõistes see, et midagi pole üle/ala võimandatud ja säilib spektraalne tasakaal. Esitatavas sagedusalas (20-20 000Hz) ei ole suuri auke või hüppeid, st üle 3db sageduskõikumisi kõrvutiasetsevate sageduste vahel. Augud, hüpped võivad tekkida
*paigutusest:
ruumipeegeldused, lainete liitumine/lahutumine ruumis (näiteks üksteisele vastu suunatud kõlarid vastasfaasi sattudes kustutavad üksteist, aga kuna esitatav sagedusriba on lai siis võib see juhtuda mitmetel sagedustel.)
*kõlari elemendi ehitusest, oleneb tootjast ja iga elemendi sageduskarakteristikust
*kõlakastist, suuremalt jaolt just sealt kuna kast tekitab teatud sagedustel resonantse. Kui kasti resonants on õige kohapeal siis võib see efekt kasulikuks osutuda ja kõlari enda sageduskarakteristiku puudujääke kompenseerida: lihtsaim näide oleks arvuti bassikõlar, pisike element aga tänu resonantsile suudab mängida suht madalale - sama põhimõtet, saab kasutada ka sq süsteemi koostamisel.

Lavaefekt
Kuulmismeelel on omadus tajuda heli asukohta ruumis. Tavaautos kuuled sa, et hääl tuleb paremast kõlarist ja vasakust kõlarist. Heas sq autos kuuled sa et hääl tuleb kusagilt kapoti keskelt,autos istudes u silmade kõrguselt. Auto armatuur on on jaotatud kujuteldavaks lavaks. Mida ühtlasem on jaotus (vasak äär, vasak, keskmine, parem, parem äär)
seda paremini on süsteem üles ehitatud. Sisuliselt on siis armatur jagatud viieks osaks millede vahekaugus peaks olema ideaalis võrdne. Tähtis on ka lava kõrgus ja sügavus. Väga head sq autod on võimelised tekitama tunde autos muusikat kuulates suurest ja avarast ruumist. Lava peab olema ka vertikaalis lineaarne - erinevaid sagedusi esitavad erinevad kõlarid ja pilt ei tohiks nihkesse minna olenevalt sagedusest.
Kujuteldav esitaja peaks olema nii detailne ja täpselt piiritletud et kui silmad kinni panna siis peaks olema võimalik käsi talle suu peale panna...

.... jätkub tulevikus :)
enda projektist saan alles siis rääkida kui esimene võistlus on seljataga ja võistluse käigus professionaalsete hindajate poolt tehtud märkused ja tähelepanekud arvesse võetud ning vead parandatud.

Autor:  oliver [ Reede Jaan 27, 2006 15:16 ]
Teema pealkiri: 

kirjutage siis siia kaa, mis te eile targemaks saite - ei pea olema just sallu või salupa jutt... kõigil paluks sõna võtta, kes üritusel käisid.
Auto kere toorik (Calibra) on ju kõigil sama. Niiet, mis lahendusi keegi näeb?

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/