*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Reede Apr 19, 2024 15:45

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: calibra tuunimine
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:31 
Eemal
Külaline

Liitunud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:22
Postitusi: 4
ostsin üleeile hea sõbra käest calibra endale :twisted: :twisted: :twisted:
jõhker püss on :twisted: tahaks nüüd tuunida korralikult teda...põhja all midagi koliseb ja eelmine omanik ütled et mingid klotsid on ka vaja vahetada aga seda teen hiljem...kas mingit spoilaringi ei saa ise aretada odavalt kuidagi???ja siis tahaks antitiiba ka korralikku panna sinna midagi sellist
Pilt
selle peaks sinna kruvidega ilusti kinni saama lasta küll ju siis oleks kõvv

tahaks mingit põhjavalgustust ka panna :twisted: mul ühel sõbral on mossele tehtud...see näev päris vihane välja :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :!: 8) :D


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:41 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Jaan 30, 2006 12:10
Postitusi: 101
Asukoht: Tallinn
:lol:
Megahea postitus on, ma naeran endal naha õmblustest lahti :lol:
Tehke see kleepsuks ja pange pealkirjaks "Valdis võtab noore pere laenu vms"... :lol:
aga kuule mis sa neid klotse ikka vahetad, las nad kolisevad seal, nagu supaka eest või nii :lol: Ja säästukast saab tasuta kauba kaste, käärid kätte ja spoila poole tunniga valmis :lol:
ei ma ei saaa... :lol: :lol: :lol:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:49 
Eemal
Külaline

Liitunud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:22
Postitusi: 4
ega see kolin eriti ei häiri ka sest mul on päris hea alpine makk ja võim :twisted: :twisted: :twisted: ega need klotsid midagi katki ei tee???aga mis te arvate sellest tuunimisest.. :?: :?: kas oleks mõtet osta ära :?: :?: kas siis tavalisest papist saax teha selle antitiiva vä??

_________________
calibra 90aasta, kumm suitseb koguaeg


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 22:02 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Juul 30, 2007 22:36
Postitusi: 1108
Asukoht: läänemaa
:D viimane posttus ikka üli hea : kas siis tavalisest papist saax teha selle antitiiva vä?? :D :D


mai üttle pahapärast, aga issanda loomaaed on kirju.


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 22:04 
Eemal
Külaline

Liitunud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:22
Postitusi: 4
no ma ise arvasin ka et see lendax minema aga ise te pakkusite selle variandi...aga see mis seal pildi peal oleks paras ju peale kruvida :?: :?:

_________________
calibra 90aasta, kumm suitseb koguaeg


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 22:06 
Eemal
Külaline

Liitunud: Reede Nov 30, 2007 23:28
Postitusi: 103
Asukoht: Saaremaa
Kas selliseid tjuuningu spetse me tahtsimegi w? :D
tee parem auto enne tehniliselt korda ja siis hakka spoilasid külge kruvima. :P
usu mind korralik stock cali on iluis auto seda ei ole vaja ära sogada. :twisted:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 22:07 
Eemal
Külaline

Liitunud: Pühapäev Apr 13, 2008 21:22
Postitusi: 4
mai tea ka kuidas selle rooste ära saaks tiibade pealt :?: :?: :?: mul sõber ütles et makrofleksiga on kõige parem teha ja siis üle värvida....keegi on calibral ka niimoodi teinud? :?: ?

_________________
calibra 90aasta, kumm suitseb koguaeg


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 22:28 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Apr 15, 2004 11:54
Postitusi: 975
Asukoht: võru - Tallinn
Tore et on meil siin foorumis ka tulihingelisi tuuningu austajaid ! Annaks sulle mõned soovitused:

Algajale tuunerile soovitan alustada puitdetailide valmistamisest. Lähed kohalikku saekaatrisse ja soetad mingi hunniku tollist lauda. Sellest teed karbilaiendid ja saad korraliku esi ja tagastange. Peale seda kinnita need detailid tsingitud katusekruvidega auto külge. Et kogu tuuning aastaid säiliks, soovitan osta pinotex puidukaitse vahendit ja võõpa oma spoilerid sellega üle.

Kindlasti soovid sa mootorit ka forsseerida:
Kõigepealt kaku lahti mootor. Viska vanad kolvid kohe minema , kuna niikuinii sa oma soovitud performance'it nendega ei saavuta. Samamoodi võtad appi eelpoolmainitud puitmaterjali , kuid seekord vähe paksema. Lased tuttaval disleril treida kuusest kolvid. Kindlasti kuusest, sest lehtpuudel ei ole seda lisa kütteväärtust. Antud juhul sisaldab kuusk väga palju vaiku ning see aitab kütuse põlemisele vägagi kaasa ja mootori võimsus tõuseb selle modifikatsiooni tagajärjel + 25 hp. Tihendeid peale seda modifikatsiooni enam vaja ei ole. Tuleb võtta appi meie esiisade majaehitus tehnoloogia, kus palkide vahele pandi sammal. Sina tee samamoodi ja pane mootori tihendite asemele sammal. Kui soovid täpsemaid juhtnööre, siis aitan. Seal peab vaatama seda, et sammal saaks tihedal paigutatud.

Koonusfilter:
Unusta ära see koonus filter ja tehase filter. Eelpool mainitud mootori modifikatsioon eeldab seda, et ehitad ümber oma "air intake" süsteemi. Ise kasutaksinfiltri asemel piiritusega immutatud sokki. Selle siis tõmbad õhulugejale külge.

Paigalda ka chip.

Peale selle paigalda veel kütuse rõhu regulaator ning pihustid võid asendada vastava mõõduliste metalltorudega. Pihusti düüsi läbimõõt pane 10 mm, see tagab ühtlase ja pideva kütuse peale voolamise sinu mootorile ning annab sulle soovitud performance'i. Kui need modifikatsioonid tehtud, mine antud autoga dyno stendi ning uuri välja auto võimsus. Antud modifikatsioone eeldades võin anda hinnangulise +80 hp jõu kasvu.

Kui sul juhuslikult ei ole võimalik rõhu regulaatorit kuskilt saada, sobib selleks ka tavaline hüdrofor. See tuleb sul paigaldada pagasiruumi ning ühenda see ka kütusesüsteemiga . Samas võid juba külmas ka seda kütust hoida. Seepärast soovitan paigaldada 2 külmutuskapi mootorit ka pagassi ning ühenda vastavate seadmetega need bensiinipaagiga. Selle tegemiseks on vaja kahte inimest, seega võid sõbra või ema appi kutsuda. Mitmekesi tehes saab kiiremini ja kaks pead on ikka kaks pead.



Salong:

Viska minema tagaiste ja paigalda selle asemele vana vene päritolu lampidega värviteler. Miks just ee? Vastus: antud detail muudab auto kaalujaotust ning parandab auto juhitavust suurtel kiirustel. Peale selle omab see ka visuaalset ilu, ning pakub sinu sõpradele ja kindlasti ka sulle endale parima multimeedi kogemuse. Kahjuks playstationit sa sinna ühendada ei saa, kuid turu pealt leiad kindlasti vanu telekamänge, mis pakuvad samamoodi meelelahutust ja täidavad ka playstationi funktsiooni.

Istmetele paigalda lisa kinnitused, kuna sellise hooga pidurdades, mida su tuunitud mootoriga calibra saavutab, võid sa läbi esiklaasi koos istmega lennata.

Mis puudutab klotsee, siis las need kolisevad. Kui sul ei ole turbot autole veel pandud, siis nende klotsidega petad paljud inimesed ära, kuna tekib turbo vilin. Ja jäta meelde üks tõde tuningus: HÄÄL = POWER!!!! Seega kui sul on hääl nagu turbo calibral, siis on sul juba 75% teoorias turbo autol peal! Vahetada võid neid hakata siis kui hääl üldse ära kaob.

Mis puudutab papist spoilade tegemist, siis kindlasti pead kasutama kartong!! Siiski olen ma arvamusel et parem kasutu selleks tollist lauda. Salongi siseviimistlusel võid selle seest veel punnlauaga üle lüüa. Ka seekord kasuta tsingitud kruve või siis tsingitud spetsiaalseid naelu, mida saad kohalikust ehituspoest.

Et odavalt läbi ajada ja kuna sul niikuinii on juba Alpine makk, siis vaja ka müra isolatsiooni. Selleks kaku salongis polster maha ning liimi vana kampsun mõlema ukse külge. Kõlari põhja ja ümbruse võid vooderdada vatiga. Kuna arvatavasti paigaldad ka subwooferi, siis kindlasti tee paju vitstest subwoofrile raam , mis teda paigal hoiab kui autol performance'it oma kamraadidega taga hakkad ajama.

Veljed:
Kuna spoilerid puust , siis disaini ja iseloomuliku joone jätkamisel vaheta veljed hobuse vankri rataste vastu. Kindlasti peab jälgima et offset oleks paigas, sest muidu võib sul see mäng hakata koopasse käima ja mis kõige hullem, ta võib hakata ka su rataste sisemist äärt sööma. Samamoodi tõmba need rattad üle pinotexi puidukaitse vahendiga. Seda vahendit on igas värvis ja kindlasti saad seda toonida ka soovitud auto värvi järgi.

Põhjavalgus:
Osta 12 100w pirni. KINDLASTI MITTE SÄÄSTU PIRNID! nin värvi need soovitut värvi. Peale selle on sul vaja konverterit, mis muudab auto voolu 220'ks et saaksid rahumeeli neid pirne kasutada. Seejärel paigalda värvitud pirnid nii, et iga külje peale 3 pirni ja auto esiotsa ja taha ka 33 pirni. Ma usun et saad endale tegijama masina kui su sõbra põhjavalgusega mosse.

Aga egas midagi. Edu ehitamisel ;)

_________________
Opel Calibra Turbo 4x4, Keke Rosberg Edition 0888 150kw

www.estonianentertainment.ee


Viimati muutis Reaper, Esmaspäev Apr 14, 2008 12:54, muudetud 1 kord kokku.

Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 23:04 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Apr 15, 2004 11:54
Postitusi: 975
Asukoht: võru - Tallinn
Ahjaa... Kunagi juhtusin lugema ka auto24 foorumit, kus sealne tuningu ja modifikatsiooni spetsialist Garrett soovitas proovida akustilist ülelaadimist. Kuna sul juba alpine makk on, siis tema jutu järgi pidi asi toimima nii:

Teed plekist 4 koonust. Koonuste laiemasse otsa ehitad subwooferi. Koonuse peenem ots tuleb paigaldada plokikaane sisse. Selleks pead puurima augud iga silindri juurde ja suunad need koonused sinna auku.

Et head tulemust saada, siis soovitan osta ka 4 subwoofri võimendid . Soovitavalt mida võimsam seda parem. Nii saad kasutada ära oma alpine maki täis potentsiaali. Woofri tekitatud vibratsioon paneb kolvid kiiremini liikuma. Teoorias säästad sa sellega ka kütust. Kuid pead ette vaatama , et Drum n' bass'i kuulama ei hakka. Siis võib auto liigagi püssiks osutuda.


Ise soovitaksin veel väljalase minema visata ja teha ventilatsiooni torust väljalase. ( see mida müüakse ehituspoodides ja mis venib). Väljalase võiks olla 10 cm läbimõõdus. Asja mõte on selles, et kui mootor sul juba hingab hästi, siis peaks ta lihtsalt välja ka jõudma puhuda. Võid ise katse teha. Võta suure läbimõõduga toru ja pastakas. Kumba on lihtsam puhuda? Vot siin peitubki asja mõte. Kui hääl liiga valjuks läheb, tuleb appi sõber kivivill. Kivivillaga peaksid vooderdama toru seestpoolt sealt kus pütid ja katalüsaator oli. Aga vaata ette et ikka õhk läbi liiguks. Muidu ummistub asi ära ja siis pead hakkama mootorit remontima.

Siin siis üks kiire vaba käe joonis selle kohta kuidas see immutatud sokk peaks olema paigaldatud + väljalaske kollektori üle minek ventilatsioonitoruks.

http://s5.largeimagehost.com/img/untilt ... 2.JPG.html

Veel on siin pildil kujutatud üks minu soovitustest sulle kuidas saaksid paremini kannakaid teha. Paigaldad auto esiotsa stange sisse 2 tuule turbiini, mis auto liikudes tekitavad elektrit. Elekter salvestatakse omakorda akudesse, mille oled eelnevalt paigaldanud kindalaekasse ning edasi lähevad juhtmed sealt elektrimootoritesse, mis sul on juba varakult paigaldatud tagaratastele. Et mootorid läbi ei põleks , pead siiski varustama mootorid veel siduri taolise süsteemiga, mis vajadusel elektrimootori lahti ühendab. Näiteks kui kiirus sul liiga suureks läheb.

Keegi ei vaata sinu peale halvasti kui hübriidse calibraga eestis ringi sõidad. Seega põhiline mootori võimsus esisillal + elektrimootor tagasillal.. ja veel tuulest saadud elektriga - mida veel paremat tahta varsti ei ole enam kütustki vaja osta kui paar lisa modifikatsiooni veel teed. Raha hakkab üle jääma ja vot vot... siis natukese aja pärast saad hakata juba kallima tuuningu peale mõtlema.

Kui küsimusi, siis aitan nii nõuga kui ka jõuga :wink:

Paar head linki sulle, kust või minu soovitatud asju saada:

http://www.puumarket.ee/ - Puitmaterjal
http://osta.delfi.ee/2904522 - Vankriratas (kindlasti on müüjal neid veel. Ära unusta metallvitsaga ratast täiustada!
http://www.varvimaailm.ee - Erinevad puidukaitsevahendid
http://www.elfaelektroonika.ee/cgi-bin/ ... ec=23a3b6c - Erinevad kruvid ja muud asjad
http://sukadsokid.delfi.ee/epood/index.php - Sukad ja sokid
http://www.infoweb.ee/index/ventilatsio ... SCatID=537 - Siit otsi endale firma kes paigaldaks ventilatsioonitoru sinu väljalaske süsteemi asemele. Seda siis juhul kui enda jõud asjast üle ei käi.

Edu modimisel!

_________________
Opel Calibra Turbo 4x4, Keke Rosberg Edition 0888 150kw

www.estonianentertainment.ee


Viimati muutis Reaper, Esmaspäev Apr 14, 2008 0:32, muudetud 7 korda kokku.

Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 13, 2008 23:14 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Juul 30, 2007 18:11
Postitusi: 435
Asukoht: Tallinn
http://www.zone.ee/csf/garrett/garrett.php <- nagu tuunija piibel! ;)

_________________
http://www.widder.ee - Alarmid
http://MAcustom.eu - LED'id

Every Component Of This Engine is Crap


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 14, 2008 0:31 
Eemal
Külaline

Liitunud: Esmaspäev Jaan 24, 2005 0:13
Postitusi: 18
Asukoht: Viljani - Tallinn
:D :D :D
Annan ka siitpoolt tsipakene nõud, kuidas suurendada hp´id.
Katsu kusagilt leida vanat tüüpi tolmuimeja. Parim oleks minu arust endist vene päritolu RIGA 8, kuna tema ehitus on vastav ( 1. selline torujas välimus- hea mootori juurde ära mahutada, 2. imemis ja puhumis funktsioon- uutel lääne omadel puhumis funktsioon praktiliselt puudub, 3. peaks saama kusagilt prügilast praktiliselt ilma rahata kätte ).
Võtad mootorilt maha õhufiltri ja ka õhulugeja ja ühendad tolmuimeja väljapuhumis toru otse mootorisse. Ja kindlasti jäta alles endine tolmukott - see toimib hästi õhufiltri asemel.
Siit lihne ja praktiline, ise tehtav kompressormootor :lol:

Edu ehitamisel :lol: :lol: :lol:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 14, 2008 18:33 
Eemal
Külaline

Liitunud: Reede Nov 30, 2007 23:28
Postitusi: 103
Asukoht: Saaremaa
eelneva teksti põhjal peaksid saama endale korraliku alla 12sek auto. :D :D :lol: :lol:
Edu sinu raskel tjuuneri rajal :lol:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 14, 2008 23:04 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Juul 30, 2007 18:11
Postitusi: 435
Asukoht: Tallinn
pff... ma tegin oma ostukäru kord poole sekiseks... ja see vahema, mille ta 0,5 sekiga läbis... - nii pikki teid eestis polegi. Hakkas krt juba planeedi polaarsust mõjutama...

_________________
http://www.widder.ee - Alarmid
http://MAcustom.eu - LED'id

Every Component Of This Engine is Crap


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Apr 18, 2008 0:48 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Mär 30, 2008 14:42
Postitusi: 46
Asukoht: Mustamäe
Jeebus Kipsis! :shock:
nu ei tea kohe!
ma igatahes lendan homme poodi ja hakkan modima! muuseas. makroga lasen ma kõik kohad täis, kaasa arvatud ka põranda, siis sees istudes selline "chop-topi" tunne peal!
ja peale kauba kui apophiuse komeet meid tabab ja tekib tsunami olen mina ainuke kes amfiib calibraga pääseb!
need siis minu kevadised pjijuuningu eesmärgid



no ausõna, hobust ei taha keegi tuunida vääääää.....


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Apr 18, 2008 9:32 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Juul 30, 2007 18:11
Postitusi: 435
Asukoht: Tallinn
Aga noh, et muljet avaldada, on ennekõige siiski hobuseid juurde vaja...
Miski pole odav, aga tulemus on siiski muljet avaldav! Alustada saab siit: http://www.capriole.ee/forum/viewtopic.php?t=1264

_________________
http://www.widder.ee - Alarmid
http://MAcustom.eu - LED'id

Every Component Of This Engine is Crap


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 30 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 13 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11