no ausalt öeldes on tegu virtuaalse pilditöötlusega
Asi siis selles et tekkis tahtmine sobitada calile hood scoop aga kuna täpselt ei teadnud kuidas ta autole sobib, siis proovisin virtuaalmaailmas endale väikse ettekujutuse luua.
Selle süsteemiga mõtlesin immiteerida subaru imprezade süsteemi, kus külm õhk liigub otse õliradika peale... Endal tahtsin siis luua väikese "õhutee" kapoti alla , mille kaudu külm õhk liigub otse esi radika peale aga asi suht pointless..
1. radikas saab oma jahutuse nii või naa eest stanges olevates avadest ( mis on piisavalt hea radika jahutus juba iseenesest)
2.Kui ülevalt tuleb külm õhk ja eest radika juurest ka külm õhk, siis see ülevalt tulev õhusurve ( sõidu ajal) on nii suur , et sellel soojal õhul ei ole ka eriti kuhugi minna ja siis ei toimi asja mõte eriti. Muidugi auto liikumist see eriti ei mõjuta aga samas kui on paigaldatud autole koonusfilter, ei tee see kuuma õhu jäämine mootoriruumi mitte grammigi positiivset. Kui hood scoop'iga on m õeldud õhk välja lasta oma mootoriruumist , siis arvan et asi töötaks paremini kui see lahtine avaus oleks suunatud auto esiklaasi poole , mitte sõidusuunas. ( see käis siis radiaatori jahutuse juurde)
Muidugi selle hood scoop'iga on mul 1 variant veel , mida isegi tahaks proovida. Kasutaks siis neid samuseid kergalumiiniumist torusid, mida kasutatakse majade ehitusel ventilatsioonisüsteemis. Auk , mis kapoti sisse lõigatakse peab olema täpselt sama suur nagu toru läbimõõt.. Usun , et 1m pikkusest torust (just nii pikalt neid poes müüakse) piisab täielikult, sest toda annab omakorda venitada poole pikemaks. Ise valiks selle keskmise läbimõõduga toru .. vist oli kuskil 75mm läbimõõduga. Ühe otsa kinnitaksin kapoti sisse puuritud ava külge ja teise veaksin koonusfiltri juurde ( mis on eelnevalt mootorist eraldatud) . Koonusfirtli ja mootori vahel olevasse eraldusseina puuriksin samamoodi toru läbimõõdu suuruse augu, et toru ideaalselt sinna sobiks.. kui auk saab natuke suurem siis soovitav oleks see millegagi kinni mätsida. See süsteem tagab koonusfiltrile külma õhu ligipääsu koguaeg ja samas kui paigutada kapotile hood scoop, siis see scoop varjab kapoti sisse tehtud augu ülevalt poolt ära, mis on hea selles mõttes, et siis ei pääse vesi või mingi muu kraam sellest õhuavast ülevalt poolt sisse ( nagu vihm vms) .
Ja suurema saasta sattumist õhusüsteemi saab vältida sportvõre paigaldamisega kas siis kapoti sisse puuritud augu ette või hood scoop'i ava ette.
(Ps! Seda süsteemi ei soovita autodele mis sõidavad ka talvel ringi, sest siis saab koonusfilter koguaeg liiga külma õhku ja õhulugeja või mingi andur seal võib ära külmuda ja see pole mitte hea
. Muidugi saab alati talveks süsteemi maha kiskuda )
(Kui koonusfilter on korralikult mootorist ja kuumast õhust eraldatud ja talle pääseb ligi külm õhk, siis pole erilist probleemi selle kuuma õhuga mis mootoriruumi jääb.. see ei tohiks antud süsteemi puhul filtri tööd segada )
Endal on tõenäolisem just see viimane plaan. Praegu on kapotil ikka kaks kapsariivi ja asi seisabki praegu selle taga, et kohe ruttu ruttu kui auto ostsin sai soetatud need samused riivid esimesest ette juhtuvast autopoest ja lolli peaga sai kohe peale ka kleebitud.. tegu siis 2 poolse teibiga mis neid kinni hoiab ja nüüd kui tahtsin scoopi kapotile panna , tuli välja et seda kahepoolset teipi on sealt väga raske kätte saada ja terve kapott peab värvi alla minema ( auto just värviti mai lõpus ).. Praegu on rahadega aga suht halb seis ( võru värvitöökojad võtavad parajalt kallist hinda) , niiet see süsteem peab ootama.
_________________
Opel Calibra Turbo 4x4, Keke Rosberg Edition 0888 150kw
www.estonianentertainment.ee