*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 10:25

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: tuuning sumps
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 24, 2003 20:45 
Küsiks targemate käest: Kas need Remuse ja Sebringu poolt pakutavad pütad on igavased või on neil ainult korpus roostevabast?Ja palju läheb hääl tugevamaks kui panna alla selline?Päris rallikat ikka ei tahaks. :)


Ãœles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 24, 2003 22:06 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 22:55
Postitusi: 454
Asukoht: tallinn
midagi pole igavest,ka roostevabast pütid pragunevad ja tahavad keevitust.ja sees asuvad sõelad põlevad sammuti ära.muidugi püsivad sitaks kauem vastu kui originaal.hääle kohabealt seda et kõvemaks läheb nats,suuremosa sellest helist on ligtsalt madal sumin mis tundub võimsana.


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: tuuning sumps
PostitusPostitatud: Teisipäev Veebr 25, 2003 10:27 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
sass33 kirjutas:
Küsiks targemate käest: Kas need Remuse ja Sebringu poolt pakutavad pütad on igavased või on neil ainult korpus roostevabast?Ja palju läheb hääl tugevamaks kui panna alla selline?Päris rallikat ikka ei tahaks. :)

vaata siia http://forum.opel-club-est.org/viewtopic.php?t=16, siin päris hästi illustreeritud näide vanast Remusest. Kestuse kohapealt niipalju, et korpus ju ongi asi, mis kipub läbi roostetama, sees olev (sõel) toru tehakse piisavalt paksust materjalist et oma paarkümmend a. vastu pidada.
Lõikasin ise alles ka ühe üle 10a asconnil all olnud bosali püti lahti (roostevaba). Asi oli veel täiesti kasutuskõlblik, seest tip-top.
PS! Sass, miks ennast kasutajana ära ei registreeri :!: :?:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 13, 2003 21:51 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 11:32
Postitusi: 363
Kuna endal siis tõsine soov sport sumps alla panna käisin ja uurisin asja lähemalt.

Palju küsimusi on tekitanud selline probleem nagu kust saab mootor vastusurvet. Esiteks saab mootor juba mingil määral vastusurvet torudest, mis ei ole sirgelt põhja all. Iga jõnks juba muudab midagi. Kõige rohkem saab vastusurvet siis viimasest pütist!
Paljusi huvitab mida teha katiga ja keskmise pütiga ja mida nad seal põhja all üldse teevad! Katalüsaatori ülessanne siis heitkaaside sisaldust vähendada ning mingil määral müra vähendada. Keskmise püti kõige tähtsam ülessanne siis müra vähendada. Mida siis nendega teha: kui ei huvita auto hobujõud ja naudid rohkem vaikselt ühest punktist teise punkti liikuda soovitan need asjad lihtsalt rahule jätta. Kes aga tahavad oma autole mõne kw juurde saada võiks mingi toru või asja sinna aretada, kuid sellega tõuseb päris palju müratase.
Viimane pütt: annab hobujõude juurde ~5-15. see oleneb vägapljudest asjaoludest! Olen siin netis surfates lugenud, et keegi on alla pannud sportpüti ning sai ~30-40 hobust juurde. See jutt täielik bul****! Saadaval siis 2 varjanti pütte. Osad on roostevabast ja osad tsingitud. Tekib siis küsimus, et kumb osta. Tsingitud pütt siis kuskil 800-2000 eeki ilma otsata maksab ning peaks kestma ~5 aastat. Roostevabast terasest pütt siis välimuselt ilusam (läigib) ning ei tohiks roostetada, kuid nagu janek eespool ütles, et kõik kuluneb! Kui kellelgi plaan teha endale cali millega näitustel käima hakata võib roostevabast terasest ja läikiva sumpsi endale muretseda. Teistel siis ilus vaadata. Kui aga tahad lihtsalt sõitmiseks osta on loota, et pärast paari päeva sumps tolmune ning mingit efekti enam ei ole. Tegelikult ju nagunii ainult sumpsi ots näha ning isiklikult ei leia mingit vajadust, et sumpsi pütt ka läigiks. Tsingitud püti ja roostevabast püti hinnavahe siis ka kuskil 3-10 kordne. Oleneb muidugi firmast!

Ütlen kohe ära, et see jutt mis siia kirjutasin on selline nagu mina asjast aru sain ning see ei pruugi 100% tõsi olla!


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 14, 2003 12:23 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
Rene kirjutas:
Kõige rohkem saab vastusurvet siis viimasest pütist!

et siis tagapütt vs väljalaskekollektor + torustik + kat + reso (d). Võib tõsi olla, võib ka mitte olla. Tagapütt on küll peale kollet suurim kitsaskoht heitgaaside väljapääsemisel, kuid mina siiski arvan, et põhilise töö vastusurve andmisel teeb ära ikkagi orig (non performance) kolle ja esimesed pütid (kat), enne kui gaasid tagapütini jõuavad


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 14, 2003 12:41 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 10:18
Postitusi: 340
Asukoht: Tln
minagi kaldun arvama, et kõige suurem vastusurve tuleb kollest. Reeglina vähendadaes vastusurvet kasvab maksimaalne võimsus ülemistel pööretel, kuid kahaneb vääne madalatel pööretel, mis toob tavasõidul kaasa kütusekulu tõusu. Kuna võistlusautode töörezhiim jääbki tavaliselt kõrgete pöörete alasse, siis kasutataksegi võimalikult väikse vastusurvega väljalaset="otseläbi" pütid, suured torud võimalikult sujuvate painetega, palju lärmi :D
Aga kui vastata sassi küsimusele, siis Erkil oli tehtud performance tagumine pütt ning lärm oli kellegile kohutav, kellegile aga sportlik muusika :D

_________________
Stop being a pussy and turn up that boost
12.563 @ 179km/h
www.es-tuning.ee


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 14, 2003 12:44 
tea jah, meil pytt katki oli ennem algust, siis oli kyll tunne, et 10 -20 kw kohe vähem, linnas Janzoga rebimiselgi oli suurelt vahe näha ...


Ãœles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 14, 2003 20:42 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 11:32
Postitusi: 363
eks seda vastusurvet annab jah kõik see jura mis seal vahel on!


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mär 17, 2003 10:45 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
Sumpadest veel niipalju, et nn tuuningsumps ju sisuliselt "otseläbi" pütt, kus siis mängitakse toru (sõela) pikkuse, läbimõõdu, aukude tiheduse ja suurusega.
Orig. tagapütt näeb üldjuhul välja selline (v analoogne):
Pilt


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 10, 2003 22:25 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Mär 30, 2003 13:16
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
http://www.remus.at/product.php?selMark ... &curMotor=

Aga kas Eestis keegi yldse pakub neid? :roll:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 10, 2003 23:19 
Eemal
CCE klubi asutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 0:46
Postitusi: 815
Asukoht: Tallinn
Remus summutite edasimüüa eestis:

OÜ RAMOLEX
Luha 9-51
EE-76608 KEILA
Tel.: 00372 56 661 661
Fax.: 00372 67 813 32
Email: valmar.kass@neti.ee

Tellida saab kõikki !!! Kohapeal suurt pole..

Aga hinnad on ülemõistuse :evil: kirved !!!

_________________
A Chance to Race is A Chance to win!
------------------------------------------------------ 100 CAR


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2003 0:19 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 11:32
Postitusi: 363
Meil siis Janzoga mõlemal uued sumpad all ning tgime paar kiiremat lõiku. Sumpad ikka pauguvad päris kenasti. Tegin siis endal sellise asja, et lõikasin keskmise püti ka välja. Tundub vähemalt, et madalatel pööretel kaotasin võimsust, kuid kui läheb juba üle 3500 pöörde oleks nagu juurde tulnud!


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2003 2:16 
Eemal
CCE klubi asutaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 0:46
Postitusi: 815
Asukoht: Tallinn
Nagu mainitud, siis mul ka sumpa all aga sai ka reso alla pandud, kuna sumpavennad mind hirmutasid, et auto ei liigu muidu..

Renel liigub küll ilusti.. nii et sain "tillist".. :lol:

_________________
A Chance to Race is A Chance to win!
------------------------------------------------------ 100 CAR


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mai 09, 2003 19:55 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Mär 30, 2003 13:16
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Mul tundus nii Calliga 1,5 kuud sõites, et auto hakkabki liikuma ainult üle 3500 pöörte piirist... Samas orig. sump all :)

_________________
just drive


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 9 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11