Eesti Opel Calibra Klubi
http://www.calibraclub.ee/foorum/

4x4 süsteemi remont / taastamine - Päevik - KORRAS !
http://www.calibraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=27&t=7368
1. leht 2-st

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Mär 24, 2008 14:11 ]
Teema pealkiri:  4x4 süsteemi remont / taastamine - Päevik - KORRAS !

Kuna kunagi sai selline projekt tehtud, et calibrale home made lamborghini uksed (mis ka õnnestus), siis nüüd on käsil järgmine projekt. Pole just midagi erilist, kuid mõtlesin siia teha sellise informatiivse päeviku taolise teema , mis puudutab minu turbo calibra 4x4 süsteemi remonti.

1. 24.03.2008:

Sai ostetud UUS jooks korralikke rehve, et kõik rehvid ühes mõõdus oleks.
(205/50/R16). Väljaminek: 4800 EEK

Peale rehvide vahetamist käisin sillastendis. Tõsteti auto üles.. vaadati... vaadati veel, siis koputati korraks vasaraga rehvi peale ja öeldi, et siin on kiiged paugu saanud ja kõverad :S. Okei.. jutt tundus natuke imelik ja mitte ei tahtnud asja uskuda. Selle info eest küsis tüüp 150 eek. 100 eek nende hinnang ja 50 eek selle eest et ta "näitas" mulle kuhu ma sõitma pean.

:evil:


Kuna selle arvamusega ma päri ei olnud, läksin teise kohta. Seal oli selline ülbe suhtumine. Alguses üritati mind maha teha et ma ei tea 4x4 süsteemist sittagi.... Pidevalt öeldi et calibral pidev mehhaaniline nelivedu jne... Selle peale ajasin auto garaasi ja näitasin seda "pidevat nelivedu".

Kostus lause: " Seda me näeme küll esimest korda või on sul see ise ümber tehtud". Vot sellised mehed :D:D

Selle jutu eest küsiti ka 100 EEK :evil:

Sain ma vaevalt auto garaasist välja ajada kui ukse peal hüppas ligi mustlane ja pakkus binoklit müügiks :D:D:D


Targemaks sain nii palju, et mul on väidetavalt tagasilla kiiged kõverad, et calibral on "pidev mehhaaniline nelivedu" ja et mustlase binokkel maksis 150 eek
:evil:

Esimese päeva kulud kokku: 5050 EEK

Järgmised asjad mis nüüd uute rehvidega läbi proovin:

1."woosh test"
2. roolivõimu õli vahetus
3. vahekasti õli vahetus
4. tagaredktori õli vahetus
5. kui woosh test annab negatiivse tulemuse, vahetan ära selle akumulatsioonipaagi.
6. Solenoidi takistuse mõõtmine.

Ja kui see ka ei aita, siis vahekast alt ära ja hakkab vahekasti remont.

Edaspidi lisan ka pildimaterjali.

Autor:  Sander [ Esmaspäev Mär 24, 2008 16:55 ]
Teema pealkiri: 

päris huvitav päev peaks mainima :D

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Mär 24, 2008 18:03 ]
Teema pealkiri: 

Kui nüüd lähipäevil tagarataste lääpa vajumise probleem lahendust ei leia, tellin siis need jubinad

Pilt

http://www.k-mac.com.au/

Hind neil 4500 eek + transport eestisse. Kui tellima hakkan, siis annan teada. Võibolla on veel siin huvilisi, kes neid soovivad.

Autor:  oltc1100 [ Esmaspäev Mär 24, 2008 22:43 ]
Teema pealkiri: 

kas ma olen loll või mulle tundub nii aga calibral on ju taga sõltumatu vedrustus, igal teljel oma kiige ja tagumiste kiigedega ei ole ju rattarumm ühendatud žarniirnselt, sinu autol on ju madaldus ka, järeldan et rattad peakski natuke lääbakil olema ju :roll: sest isegi kui ma stock calibrat tagant imetlen, näen ka natuke lääbakil rattaid 8)

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Mär 24, 2008 22:57 ]
Teema pealkiri: 

Aga rattad ei tohi lääpas olla :). Mul teisel autol igatahes ei ole.

Autor:  Reaper [ Teisipäev Mär 25, 2008 1:35 ]
Teema pealkiri: 

Sai siis õhtul ka väike visuaalne vaatlus läbi viidud turboka põhja all.

Pilt

Vahekast - Käigukast õline ja õli pritsmed on sattunud ka vahekastile, kuid siiski vahekast ise õline ei ole. Väline vaatlus ei tuvastanud ka kardaani alguskoha ja vahekasti vahel ühtegi õlileket.


Pilt

Kardaan - Välisel vaatlusel tundub korralik. Mingit vbra sees ei ole, seega peaks asi sirge olema. Kinnitus- ja liitekohad on terved ja murdumis- ega deformeerimisjälgi ei ole.


Pilt

Tagareduktor - Samamoodi välisel vaatlusel mingeid vigu ei tähelda. Õli ei lleki ja sõites tagasild ei unda.


Lähiajal siis rohkem pildimaterjali ja juttu tehtud töödest 4x4 süsteemis.
Vabandan piltide kvaliteedi pärast kuna pildid tehtud telefoniga :P

Autor:  oltc1100 [ Teisipäev Mär 25, 2008 17:27 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
Nii mulle igatahes täna öeldi ja seda vähem ma nende juttu usun. Aga rattad ei tohi lääpas olla :). Mul teisel autol igatahes ei ole.
aga su teisel aparaadil pole madaldust ju 8) aga pane prooviks lood kõrvale oma 85kw masina tagarattale ja vaata mida näed 8)

Autor:  Reaper [ Teisipäev Mär 25, 2008 18:55 ]
Teema pealkiri: 

No mis mõttega ma seda teen? Fakt on see, et isegi madalduskomplektiga ei tohiks rattad lääpa vajuda kui tagasild on korras. puksid võivad korras olla aga seal veel muid tegureid. Eile garaasis käies ja hiljem kodanik No-Kia'ga suheldes sain järeldusele , et tagasillas kerge paine sees. Seda painet tekitavadki madalduskomplektid. Olgu nad tehase poolt või mitte.

Vahetan mõningad detailid ära ja siis rohkem infot. Spekulatsioone ei ole vaja. Head nõuanded on selle poolest vägagi teretulnud.

Autor:  Reims [ Kolmapäev Mär 26, 2008 12:23 ]
Teema pealkiri: 

sul on seal mingi elektrooniline kala, tundub mulle,minul oli näiteks piduritulelüliti viga sees.Kui sul on ta kunagigi neliveo tule põlema löönud ,siis saab koodid üle lugeda ja annab mingitki aimu sulle asjast.Mina läksin lihtsama vastupanu teed ja viskasin selle elektroonika vahelt välja,kuna ega see juhtmestik ja muu jura ca 15 aastase auto peal enam esimeses nooruses ei ole.

Autor:  Reaper [ Kolmapäev Mär 26, 2008 18:25 ]
Teema pealkiri: 

Ma ise ka usun, et elektrooniline kala. Sai natuke diagnosti tehtud ja andis jälle selle solenoidi vea. Hakkasin lähemalt uurima, selgus et solenoidil oli juhe tagant. ühendasin juhtmed ära ja armaturis kustus see 4x4 tuli ära. Ei vilkunud ega midagi. Kui süüde sees, siis põleb aga nii kui mootor tööle panna, kustub tuli ära. See peaks viitama vahekasti korras olekule, kuid mille kuradi pärast nelivedu ei toimi kui veatuli ei põle??? Seal ei ole ka neid elektroonilisi asju nii palju mis seda süsteemi segavad.

1. vahekasti magnetventiil e. solenoidklapp (vahetatud ja takistus on 98 oomi, olema peaks 100 oomi, seega asi toimib)

2. Vahekasti õlirõhu lüliti/andur - Ka vahetatud ja A varuosana otse esinduses.

3. Pidurilüliti - Selle kohta on öeldud et kui kuuled et klõps käib kui pedaali vajutad, siis asi korras - Jah klõps käib.

4.El. skeemis näitab , et mootori pööreteandur ka 4x4 süsteemiga seotud. Sai see ka hiljuti ära vahetatud.

5. Kaitse 19 sai ka igaks juhuks vahetatud.

4x4 system checki teeb ta ilusti ära. - Käivitades läheb brake check tuli põlema, korraks pidurit vajutades tuli kustub samuti ka 4x4 tuli.

Edasi on selline asi nagu vahekasti temperatuuri andur. - See peab korras olema kuna vastasel juhul lülitaks süsteem vahekasti tagant ära ja annaks sellest ka märku armaturis 4x4 tule süttimise läbi.

Vahekast ise õline ei ole , seega mahlad sees ja peaks kõik korras olema.
Proovin roolivõimu õli ka ära vahetada.

Autor:  Reaper [ Kolmapäev Mär 26, 2008 23:04 ]
Teema pealkiri: 

Sai siis õli proovitud vahetada.

Õli saime välja niimodi:

1. kõigepealt sellest akumulatsiooni paagist rõhk välja (piduri pedaali vajutades ja ilma süüdet sees hoidmata.

2. Keerasin lahti selle solenoidklapi ventiili, mille tagajärjel tuli päris palju õli õlipurgist välja.

3. Solenoidklapi ventiil täiesti lahti ja üldse eest ning mootor käima.

4. ajas kõik õli välja ja oli näha , et vana õli oli päris sitane. Vahutas jne.


Uue õli sisse panemine.

Sai tehtud õpetuse järgi:

1. Süüde sisse + 25x piduripedaalile vajutamist (akumulatsioonipaagi rõhust vabastamine). Seejärel süüde välja ja kaitse 19 ka välja.

2.Solenoidklapi ventiili avamine (bypass screw)

3.DEXTRON II õli sisse valamine paagi maksimumini. (Paagi kork lahti)

4.Mootor tööle ja samal ajal valasime õli juurde (miinimumini) kuna see kadus kohe ära. Mootor töötas veel 5 min.

5. Töötava mootoriga liigutasin rooli edasi-tagasi , keerates kummalegi poole rooli põhja ja hoides seda põhjas 5 sek. Seda siis mõned korrad.
Solenoidklapi ventiili sulgesime 20 sekundiks ja siis avasime uuesti 20 sekundiks (probleem tekkis uuesti avanemisel: Õli lõi õlipaagist üle ääre . Peale ventiili sulgemist õlitase langes.) Peale seda jätsin mootori seisma ja sisestasin kaitsme nr 19.

6. Süüde sisse ja proovisime piduripedaalile vajutada. (õpetuses kirjas 25 korda). Nii kui ma piduripedaali puudutasin vähenes õli tase õlipaagis, kuid solenoidklapi ventiiliavast hakkas õli välja pressima. Õli voolas välja ka siis kui rooli keerasin.

Hetkel süsteem veelgi vigasem, kuna õli hakkab välja voolama kohe kui pidurit vajutan või rooli keeran. Milles asi ???? Kõik sai tehtud õpetuse järgi aga õli ei võta vastu. Ühesõnaga õli mis me sisse valasime tuleb välja.

1 liiter oli õpetuses ette nähtud. Ometi tuli meil välja rohkem kui üks liiter ja sisse läks oma 1, 4 liitrit Dextron II ATF õli.


Kuul on jubedalt koos. Tulemust ei midagi. Igasugune abi oleks teretulnud. :evil:

Autor:  Reims [ Neljapäev Mär 27, 2008 13:14 ]
Teema pealkiri: 

vahekast lahti ja ilmselt on kettad kulunud ikkagi

Autor:  Reaper [ Pühapäev Mär 30, 2008 21:20 ]
Teema pealkiri: 

Nii eile sai suheldud inglismaa calibra klubilistega ja nende sõnul on probleem selles, et see akumulatsiooni paak on läbi ja ei suuda survet hoida. Selle tulemusena ei suuda hüdraulikasüsteem vahekastis oma tööd korralikult teha ja tagasild ei rakendu. See jutt on natuke vastuoluline, kuna armaturis neliveo tuli ei põle. (Peaks olema elektroonika korras ja surve piisav).

Sellegi poolest otsustasin paagi ära vahetada. Tulemus:

Peale süsteemi õhutamist on kuulda kuidas paak laetakse. kuid tulemus ikka null. Õli ajab ka see kord välja sealt vahekasti solenoidi õhutusventiilist. Ka siis kui see on suletud ja see probleemi teebki kuna õli voolab sealt välja kohe kui pidurit vajutan või rooli keeran. :evil:

Pilt

Abi oleks vaja!!

Selline küsimus, et kas oleks võimalik nelveo aju minema visata ja panna selle asemele lülit? Et lülitan neliveo sisse siis kui tahan. Ma millegi pärast arvan , et viga võib peituda seal. :roll:

Ja mis asi on Odometer Frequency Sensor???

Autor:  pitbull [ Pühapäev Mär 30, 2008 22:52 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
Ja mis asi on Odometer Frequency Sensor???


Hmm, pakun, et odomeetri (kiirus, vahemaa) andur.

Õpetlik teema, aga ka masendav, lõplikult igasugune 4x4 cali vaatamise isu läinud. 4500eek tagasilla puksid, wtf? Oma jaapanlasele saan Jaapanist koos transaga odavamalt mõlema silla sport komplekti.
Ja kui selgub, et Su calil on vahekast tuksis, siis mis teed?

Autor:  Reaper [ Pühapäev Mär 30, 2008 23:16 ]
Teema pealkiri: 

mis ma ikka teen... läheb pidevaks neliveoks (Kõige odavam lahendus) või tellin vastavad jupid rootslaste käest.

Nagu sa ise kunagi öelnud oled , on turbo calibra tõsise calibra fanaatiku auto. Seega eks sa võid ise arvata kes neid autosid ostavad jne. Mina ei ostnud turbokat selle mõttega et lappida ja viriseda et tegu opeliga jne. Teadsin sella auto nõrkasid omadusi varemgi. Olgu ta mis ta on aga mulle see auto meeldib ja niisama lihtsalt ei vahetaks seda välja.

1. leht 2-st Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/