Eesti Opel Calibra Klubi
http://www.calibraclub.ee/foorum/

4x4 probleem + süsteemi õhutamine
http://www.calibraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=27&t=7142
2. leht 3-st

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 16:11 ]
Teema pealkiri: 

niih sain selle ventiili lahti ja õhk oli sees. Sai siis kogu süsteem ära ka õhutatud kuid ei midagi. Libeda peal ei rakendu taga sild.

Sai siis proovitud nii , et väljas vaatas teine inimene kas tagasild rakendub, kuid ei midagi.

Märja asfaldi peal pöörded 5000ni , sidur lahti : korraks poob kinni ja siis läheb nagu püssikuul edasi.

Sama proteduur lörtsi peal: esirattad kaabivad tühja.

Ei oska nagu ikka midagi ette võtta.

Kas calibral ei ole nii nagu BMW'l , et peale mingi elektroonilise julla vahetust on vaja ajus veakood ära nullida?

Veel pakuti siin välja et üks pooltelgedest on läbi ja seoses sellega ei anna tagasillale piisavalt jõudu... on see loogiline?
Eile käisin kanali peal ja vaatasin tagumisi pooltelgi. On see normaalne, et pooltelge saab logistada sisse ja välja? (st tagumise reduktori ja ratta suunas) ?
Mingit kolinat vahekastist kuulda ei ole ja õli ei aja välja.

Samas kurvi sõites 90km/h + must jää : auto toimis nagu neliveoline...

eelkõige ootan kommentaare inimestelt kes reaalselt omavad neliveolist autot või teavad antud sümptomite kohta midagi. :roll:

Autor:  No-kia [ Teisipäev Jaan 22, 2008 20:58 ]
Teema pealkiri: 

Tsiteeri:
Veel pakuti siin välja et üks pooltelgedest on läbi ja seoses sellega ei anna tagasillale piisavalt jõudu...


Pooltelgedega on selline lugu, et kas ta on katki või ei. Mingit läbilibisemist ei saa seal olla. Pooltelg ise võib diffri suunas loksuda, küll aga mitte ei või loksuda ta koos diffri sisse mineva flantsiga (suht võimatu seletada). Et siis võib loksuda pooltelje "võlli" osa, nende "kausside" või otste suhtes mille vahel ta on, aga otsad ise diffri ja silla küljes loksuda ei tohiks. Cali neliveo süsteemi pool antav jõud tagasillale ei ole küll nüüd piisavalt suur, et pooltelgi ja diffrit katki keerata.
Veakoodide nullimiseks piisas vist mingi aeg akuklemmi maashoidmisest.
Samas 4*4 süsteemi lülitus saab infot ABS-i anduritelt, võibolla tasuks sealt probleemi otsida?

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 21:17 ]
Teema pealkiri: 

Autot käivitades läheb põlema 4x4 tuli, mis kustub siis kui vajutan pidurit või võtan käigu välja. Edaspidi mootor töötades ja koha peal seistes 4x4 tuli põlema ei lähe. Diagnostika Opeli esinduses ei näita ABS'i veakoode.

Asi kisub minu jaoks juba liiga keeruliseks.. kõik asjad mis Diagnostika näitas (Vahekasti õlirõhu andur, vahekasti solenoid) on vahetatud ja üle kontrollitud. Solenoid tahab saada 100 oomist pinget. Eelmisel solenoidil oli tõesti 10 oomine pinge ja seega lõi põlema 4x4 tule. Uuel solenoidil oli pinge 98 oomi. Peale selle vahetamist tuli kustus, kuid nelivedu ei toimi nii nagu peaks.

Praegu proovisin lume peal sõita ja samamoodi esirattad kaabivad. Läksin siis hooga kurvi ja auto toimis nagu neliveoline.. viskas tagaosa ette ja siis kui gaasi juurde andsin, tõmbas sirgeks.

Tartu opeli esindusest öeldi , et see ongi normaalne ja peabki nii töötama, milles ma sügavalt kahtlen... :roll:

Autor:  No-kia [ Teisipäev Jaan 22, 2008 21:39 ]
Teema pealkiri: 

Pinget mõõdetakse ikka voltides. :wink: ,takistust aga oomides. Kogu andurite kontroll nii mootori kui muude süsteemide puhul käibki takistusi kontrollides. Nähtavasti oli sul eelmisel solenoidil lakk maha põlenud ja poolil traadid omavahel ühendust andma hakanud, millest ka takistuse kahanemine.
Ja vahekasil oli vist ikka temp andur mitte rõhuandur. Aga kui juba asi sinnamaani läks, siis ma olen ise ka see nädalavahetus Võru kandis oma autoga, võibolla viskaks pilgu peale asjale :roll:

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 21:48 ]
Teema pealkiri: 

sry pidasin silmas takistust ;)

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 21:50 ]
Teema pealkiri: 

see oleks tore kui võrru liigud :). Vahekastil jah on eraldi temp andur ka aga on ka õlirõhu andur, mis kinnitub sama julla külge kus see solenoid asub... ehk siis kapoti all. Temp andur peaks olema vahekasti küljes.

Opeli tehase nelivedu toimibki suuresti ju õli rõhul. Kui õlirõhu andur läbi , siis ta annab diagnostikas ka solenoidklapi veakoodi, kune see ei oska avaneda kui rõhuandur on ära minestanud.

Autor:  No-kia [ Teisipäev Jaan 22, 2008 23:56 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
see oleks tore kui võrru liigud :). Vahekastil jah on eraldi temp andur ka aga on ka õlirõhu andur, mis kinnitub sama julla külge kus see solenoid asub... ehk siis kapoti all. Temp andur peaks olema vahekasti küljes.

Opeli tehase nelivedu toimibki suuresti ju õli rõhul. Kui õlirõhu andur läbi , siis ta annab diagnostikas ka solenoidklapi veakoodi, kune see ei oska avaneda kui rõhuandur on ära minestanud.


Nonii, jälle veits targem :D

Autor:  Reaper [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 13:01 ]
Teema pealkiri: 

Nii... uurisin välismaiseid calibraga seotud lehekülgi ja leidsin ühe huvitava asja. Nimelt mingi nipiga on mootri pööreteandur seotud 4x4 süsteemiga. Oskab keegi seletada, et kuidas? Diagnostika näitas pööreteanduri viga muideks, kuid ma ei seostanud seda varem kuidagi 4x4 süsteemiga. Autot käivitades peabki minema 4x4 tuli põlema ning kustub siis kui piduripedaali lahti lasen. (n.ö. System check, mille 4x4 aju korraldab). Samas jällegi sellest lähtudes peaks nelivedu ju toimima... tuli ei põle, veakoodi ei anna ja system check tulemus annab ajule teada et kõik on korras. :evil:

Autor:  McKinley [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 13:17 ]
Teema pealkiri: 

võibolla see pööreteandur töötab aga annab vigast infot.... sellepärast näitab check et köik on Ok aga tegelikult ei toimi...siis vast vöibki pöörete andur probleemi alus olla. :roll:

Autor:  Reaper [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 15:36 ]
Teema pealkiri: 

oskab keegi öelda kus turbo mootoril see pööreteandur asub ja kas see on näiteks ecotec mootoriga identne?

Autor:  No-kia [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 23:23 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
oskab keegi öelda kus turbo mootoril see pööreteandur asub ja kas see on näiteks ecotec mootoriga identne?


Kui sul pööreteandur (induktiivne impulsiandur) jamaks, ei käiks sul mootor ka. Samuti ei olene selle anduri töö pinnasest millel auto parasjagu asub.
Muidu andur ausb: http://www.calibraklubi.ee/viewtopic.php?t=1479&start=15
...vaata sealt teemast pilte, seal küll NE aga LET-il on ta täpselt sama koha peal.

Autor:  Reaper [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 23:33 ]
Teema pealkiri: 

Auto teeb sellist nalja vahepeal: Sureb sõidu ajal lambist välja... peale seda ei käivitu. Peab mingi 15 min ootama ja siis käivitub. Sai pandud uus bensiinipump, uus kütusefilter, uus bensiinipumba relee , kuid kõik on sama. Vahepeal pöörded ka kõiguvad. Näiteks pikalt sõidult tulles jäävad pöörded tühikäigul 1500 rpm peale. Siis kõiguvad 1300 ja 900 vahel...

Pilt

Vot selline on siis Turbo Calibra neliveo skeem... ja ehk keegi seletaks selle Speed sensori lahti seal , et mida ta täpselt neliveole teeb? :roll:

Autor:  No-kia [ Kolmapäev Jaan 23, 2008 23:34 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
Auto teeb sellist nalja vahepeal: Sureb sõidu ajal lambist välja... peale seda ei käivitu. Peab mingi 15 min ootama ja siis käivitub. Sai pandud uus bensiinipump, uus kütusefilter, uus bensiinipumba relee , kuid kõik on sama. Vahepeal pöörded ka kõiguvad. Näiteks pikalt sõidult tulles jäävad pöörded tühikäigul 1500 rpm peale. Siis kõiguvad 1300 ja 900 vahel...


Hmm, seljuhul võib juba tõesti sealt viga otsima hakata.

Autor:  Reaper [ Neljapäev Jaan 24, 2008 18:18 ]
Teema pealkiri: 

Nii.. andur vahetatud, 4x4 süsteemi õli vahetatud, kogu süsteem õhutatud, Solenoidklapp vahetatud, vahekasti õlirõhu klapp vahetatud: Tulemuseks MITTE TÖÖTAV NELIVEDU :evil: :x :x :(

Kuul koos ja mõitted otsas. Kas tõesti vahekast laiali???

Ei tahaks nagu eriti uskuda seda, kuna mingit kolinat või raginat vahekastist kuulda pole.

Tekkis küsimus selle ümmarguse ballooni suhtes... Oskab keegi öelda palju selline asi maksta võib ? Eluiga pidi neil olema 5 aastat. Kas on olemas ka mingi süsteem kuidas testida selle ümmarguse musta ballooni korras olekut.

Hetkel on nagu kaks varianti järel:

A: Vahekast manalateele läinud
B: Süsteem ei löö piisavalt rõhku üles, et 4x4 saaks rakenduda (Eeldatav viga selles rõhuballoonis ? )

Igasugune edasine abi on teretulnud, sest endal enam eriti mõtteid ei ole.

Autor:  Reto [ Neljapäev Jaan 24, 2008 18:43 ]
Teema pealkiri: 

Jääb üle vaid kuskil heas garaažis rõhke kontrollida... või roolivõimu mahla vahetada?

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/