Eesti Opel Calibra Klubi
http://www.calibraclub.ee/foorum/

4x4 probleem + süsteemi õhutamine
http://www.calibraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=27&t=7142
1. leht 3-st

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 0:53 ]
Teema pealkiri:  4x4 probleem + süsteemi õhutamine

Nunii 4x4 cali omanikud... selline küsimus:

Kuidas on võimalik neliveo süsteemi õhutada, kui keegi ajugeenius on selle kuuskant punnil kandid maha keeranud? (asub siis selle metallist kuubiku küljes, kuhu kinnituvad vahekasti magnetklapp ja õlirõhu andur).

Jama on selles, et nelivedu toimib, kuid ei anna piisavalt vurtsu tagaratastele. Vahepeal sai see julla uus pandud aga õhutada polnud sellisel viisil võimalik.

Tehase andmed näevad ette selle kuuskant punni mahakeeramist ja auto käivitamist. Samal ajal piduripedaali vajutada ei tohi.

Teine loogika on see, et vajutada piduripedaali kuni mulksumine lõppeb, kuid kas see on ikka nii?

Igasugune nõu oleks teretulnud.

Vahekast ise korras ja õli ei leki.

Autor:  No-kia [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 2:07 ]
Teema pealkiri: 

Mina kasutan mahakeeratud kantidega sisekuuskant poltide lahtisaamisel sellist tehnoloogiat: kuuskanist veits suuret TORX võti haamriga sisse. Töötab 98% juhtudest.
Ahajaa, muud tarka ei oska öelda, sest minu 4*4 süsteemi hüdraulika osa on minevik :wink:

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 18:15 ]
Teema pealkiri: 

nii.. kui see meetod ei toimi, kas on veel variante? :roll:

Autor:  McKinley [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 18:30 ]
Teema pealkiri: 

nagu iga tavalise kinnijäänud poldigagi....:

peksa enne mööduka tugevusega (piisavalt tugevalt, aga et midagi ära ei lõhuks) haamriga vastu poldipead, et see lahti põruks (alumiinium võtab tavaliselt poldid tugevasti kinni, enne igat keeramist on kasulik ka seda võtet kasutada!)

ja siis otsi mõni vana kuuskant enamvähem sama suurusega ja keevita see sinna kinni. :wink:

poldi saad lahti, pead küll uue ostma aga see oli ju niikuinii rikutud!

:roll:

ka see võte toimib enamustel juhtudest... ise olen niimoodi väääga lootusetutest juhtumitest välja tulnud :roll:

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 20:30 ]
Teema pealkiri: 

keevitada ei anna sinna midagi, kuna see polt on suhteliselt mikroskoopiline. Poldi pea puudub täiesti kuna on tasa ümbritseva korpusega. Igatahes koputamisega ma lahti seda ei saanud... keerasin würthi tähtotsikuga võtme kõveraks.

Veel oli väike mõte et välja puurida aga ei julge eriti... pärast jääb mingi *piiip* sisse sinna ja usun, et see eriti head ei tee. Keeret ise on seal umbes 0,7 cm.

Ootan veel soovitusi :roll:

Autor:  McKinley [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 21:06 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
keevitada ei anna sinna midagi, kuna see polt on suhteliselt mikroskoopiline. Poldi pea puudub täiesti kuna on tasa ümbritseva korpusega. Igatahes koputamisega ma lahti seda ei saanud... keerasin würthi tähtotsikuga võtme kõveraks.

Veel oli väike mõte et välja puurida aga ei julge eriti... pärast jääb mingi *piiip* sisse sinna ja usun, et see eriti head ei tee. Keeret ise on seal umbes 0,7 cm.

Ootan veel soovitusi :roll:


proovisid w? nii kerge on öelda et ei saa, kui pole proovinudki!

saab küll koputada...koputa torni v mõne väikese peenikese poldiga mis sinna kantide vahele mahub....koputada saab alati!

ja peale koputamist proovi siis uuesti torx võtmega, kui arvad et kevitada ei saa....aga mu poolpime onu on isegi elektrood-keevitusega imeasju keevitanud nii et ei saa öelda ei saa keevitada! sa ei pea seda täpselt sinna keskele keevitama, kusagile ääre peale, see keerab siis ka lahti....
aga köigepealt koputa!

enne allaandmist proovi :wink:

Autor:  narkokoer [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 21:20 ]
Teema pealkiri: 

aga oled kindel et seal 6 kant on , äki on 12 või 9 kant

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 21:23 ]
Teema pealkiri: 

no ma soovitan ennast asjaga kurssi kõigepealt viia ja siis soovitama hakata. Ei ole ma ka just värske calibra omanik. Ma tahan näha kuidas keevitatakse sellist asja kui sul ei ole kuhugi nurga külge seda keevitada. Sellepärast küsisingi nõu 4x4 cali omanikelt. Peksta ka ei saa seda päris julmalt kuna seal on õlirõhu andur ja magnet klapp küljes ja tutikana poes maksab ainuüksi magnetklapp 17000 eek.

Autor:  Reaper [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 21:28 ]
Teema pealkiri: 

Pilt

Kasutan siis nomeki pilti. Õhutus ventiil asub siis ringi üleval. Väike auk. Asja point ongi see et selle asja läbimõõt on mingi 4mm ja see polt asub seal augu sees. Seega ei ole mingeid ääri kuhu keevitada.

Autor:  No-kia [ Esmaspäev Jaan 21, 2008 22:50 ]
Teema pealkiri: 

Mina sellise koha peal küll keevitusega nikerdama ei hakkaks, sest kui keerme serva peale lased on se poldijupp seal igavesti, lisaks sellele pole teda siis enam võimalik puurida (eks ürita keevitust läbi puurida). Jään ikkagi selle torx-i varjandi juurde. Viskan homme enda teisele calile ka pilgu peale, seal on se hüdraulika jama veel alles, saab äkki väheke parema pildi asjast ette. :roll:

Autor:  McKinley [ Teisipäev Jaan 22, 2008 0:20 ]
Teema pealkiri: 

pildi pealt paistab, et see alumiiniumist....kui ei ole siis ok-ei tasu keevitada aga kui on siis keevitus alumiiniumi külge ei hakka :wink:

aga ka hullematest olukordadest välja tuldud niiet jõudu tööle, küll hakkama saad :wink:


proovi siis koputades ja torx võtme süsteemi, lahti peab ta ju tulema!

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 0:29 ]
Teema pealkiri: 

alumiiniumist minu teada see jubin ei ole.. ja selle võtme keerasin täna kõveraks juba... raisk on nii julmalt kinni.. ei aita mingi koputamine ka.
Eks peab mõned õlled võtma ja siis putitama hakkama... siis nagu kipuvad asjad iseenesest lahti tulema. 8) Aga eks homme näeb...

Ei saa nagu aru mida see 4x4 teeb... kuiva tee peal rebib kohapealt minema nagu loom aga nii kui vähegi jääd on, hakkavad esirattad kühveldama, samas kurvis käitub nagu neliveoline...

4x4 tuli ei põle. Varem põles kui solenoid läbi oli aga vahetasin selle ära ja kõik nagu ok oli.

Küsiks siis No- Kialt et kas sellised võivad sümptomid olla kui süsteemis õhk vahel ? Ei löö piisavalt õli survet üles ja seoses sellega ei anna tagasillale piisavalt jõudu edasi?

Autor:  No-kia [ Teisipäev Jaan 22, 2008 0:49 ]
Teema pealkiri: 

Reaper kirjutas:
alumiiniumist minu teada see jubin ei ole.. ja selle võtme keerasin täna kõveraks juba... raisk on nii julmalt kinni.. ei aita mingi koputamine ka.
Eks peab mõned õlled võtma ja siis putitama hakkama... siis nagu kipuvad asjad iseenesest lahti tulema. 8) Aga eks homme näeb...

Ei saa nagu aru mida see 4x4 teeb... kuiva tee peal rebib kohapealt minema nagu loom aga nii kui vähegi jääd on, hakkavad esirattad kühveldama, samas kurvis käitub nagu neliveoline...

4x4 tuli ei põle. Varem põles kui solenoid läbi oli aga vahetasin selle ära ja kõik nagu ok oli.

Küsiks siis No- Kialt et kas sellised võivad sümptomid olla kui süsteemis õhk vahel ? Ei löö piisavalt õli survet üles ja seoses sellega ei anna tagasillale piisavalt jõudu edasi?


Kuidagi hirmus vastuoluline on se jutt, kui kuiva tee peal asi toimib ja jää peal mitte :roll: . Muidu õhk süsteemis võib küll tagasillale kantavat jõudu mõjutada, sest õhk on kokkusurutav, vedelik mitte.
Tekib küsimus, et kas sa oled kindel et jää peal tagasild ei vea?

Autor:  Dan [ Teisipäev Jaan 22, 2008 1:11 ]
Teema pealkiri: 

Olen ka selle autoga sõitu teinud-ega tagasild on jah kuidagi looder libedaga :evil:

Autor:  Reaper [ Teisipäev Jaan 22, 2008 1:16 ]
Teema pealkiri: 

Ei oska öelda kas tagasild ei vea.. kuna ei näe seda kui ise roolis.. Igatahes esirattad käivad libedaga ringi.. aga kuiva ilmaga astub edasi korralikult. Varem ta kaapis kuiva asfaldi peal ka vahepeal aga enam millegipärast ei kaabi... seega kerge anomaalia. Ei ole siin Võrumaal ühtegi Turbo cali eksperti ka. :roll:

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/