Eesti Opel Calibra Klubi
http://www.calibraclub.ee/foorum/

4x4
http://www.calibraclub.ee/foorum/viewtopic.php?f=27&t=1507
2. leht 3-st

Autor:  VectraT [ Teisipäev Okt 05, 2004 23:37 ]
Teema pealkiri:  pidev...mitte pidev....

ON pidev nelivedu, kuni vajutatakse pidurit-pedaali juures olevalt pidurilülitilt tulev signaal lülitab vahekastis sidurikettad lahti ja planetaarülekanne ei kanna enam tagaratastele jõudu edasi.Tagasi lülitub tagasild kohe peale piduri vabastamist!(7a 4x4 sõidetud ja 4 auto vahekastid ümber teinud)....nii et ärge vaielge omavahel....
Kui keegi täpsemalt huvi tunneb, siis....5036826

Autor:  CreazyCCE [ Kolmapäev Okt 06, 2004 10:29 ]
Teema pealkiri: 

krt. ärge vaielge :P lugege lingid korralikult läbi, kui keelest aru saate :P
ei ole calil pidev 4wd, pigem nagu syncro, vajadusel pressure switch ajab rohkem roolivõimu abil suurema surve vahekasti ja viskoos sidur lükkab tagumised rattad järgi, kui enam vajadust pole 4wd-s siis sama pressure jama lükkab tagumised rattad järelt ära... nii ma vähemalt tänu oma inglise keele oskusele aru sain... ja ka oma autot põhjalikumalt uurides tulin sellele tööpõhimõttele... ja see teema oli kah vist tehtud selle jaoks et teadjad inimesed aitaksid 4x4 probleemide puhul mitte ei vaidleks 4wd tüüpi puhul... :twisted:
to VectraT: !(7a 4x4 sõidetud ja 4 auto vahekastid ümber teinud) sa ise ju ütlesid et vahekastid ümber teinud :D asi käib originaali kohta ju :P
aga kui sa nii palju asjast tead siis abi kuluks ära küll... nimelt paistab et mul on see pressure klapp/andur läbi... et palju see maksta võib? ja mis läbi võib olla kui vahekasti õhutusest ajab õli välja (vist tänu selle andurile, kuna ajab liig suurt survet sina)
................................. asjalikud soovitused ikka oodatud :P ............

Autor:  VectraT [ Kolmapäev Okt 06, 2004 10:44 ]
Teema pealkiri: 

Klapi hinna kohta infi pole.....
Aga kui juba õhutusest õli välja ajab, siis on lood kehvad-vahekasti õli asemel (0.6L), on seal ATF ja see sööb sõna otseses mõttes vahekastis oleva hüpoidülekande hambad ära....
Nii et, kui see ATF seal väga kaua pole olnud ja hammakad korras,on veel võimalus v.-kastis olevad kettad+simmer vahetada, või asendada kettad jäiga muhviga (nagu mina tegin) ja sel juhul ei lülitu tagasild enam piduri vajutamisel ja süüte välja lülitamisel enam tagant ära....

Autor:  CreazyCCE [ Kolmapäev Okt 06, 2004 10:58 ]
Teema pealkiri: 

Nii et, kui see ATF seal väga kaua pole olnud ja hammakad korras,on veel võimalus v.-kastis olevad kettad+simmer vahetada, või asendada kettad jäiga muhviga (nagu mina tegin) ja sel juhul ei lülitu tagasild enam piduri vajutamisel ja süüte välja lülitamisel enam tagant ära....

aga kas siis ei tule sellist jama nagu keegi siin tõi, et kui rehvid erinevat mõõtu, kulunud näiteks, et kas siis midagi katki ei tee? õhutusest palju õli välja ei aja... kas siis selle klappi vahetamisest +vk. õli vahetusest ei piisaks? need kettad +simmer on kindlasti kirve hinnaga kah... :? emm, kust seda jäiga muffi siis oleks võimalik saada, ja kas see siis sõidu omadusi kuidagi ei mõjuta? :shock:

Autor:  VectraT [ Kolmapäev Okt 06, 2004 11:20 ]
Teema pealkiri: 

Rehvid peavad olema igal juhul võrdse läbimõõduga-muidu lõpetab lepingu vahekastis olev viskomuhv....

Autor:  VectraT [ Kolmapäev Okt 06, 2004 11:23 ]
Teema pealkiri: 

Ja kui õhutusest juba õli tuleb, siis on kogu kasti sisu täidetud ATF-ga, mis närib rõõmsalt hammakaid...kurb, aga tõsi

Autor:  VectraT [ Kolmapäev Okt 06, 2004 11:49 ]
Teema pealkiri: 

Ja jäigast muhvist niipalju, et vist sai 2K kätte....Aga võid minu käest vanu kettaid saada ja need ise kokku neetida-kah võimalus.....

Autor:  sass33 [ Kolmapäev Okt 06, 2004 13:34 ]
Teema pealkiri: 

To Creazy : kas saaksid teha copy-paste sellest kohast kus erinevast roolivõimu õli survest ja tagasilla väljalülitusest vastavalt vajadusele kirjutab? Lugesin kaks korda läbi ja ei leidnud.
Minu autol käisid igaljuhul 4 ratast korraga kruusapeal ringi ja kui 19 kaitsme välja võtsin siis oli ainult esisild.

Autor:  Marko [ Kolmapäev Okt 06, 2004 14:05 ]
Teema pealkiri: 

THE FOUR‑WHEEL DRIVE FUNCTION
Engine, clutch and transmission form a unit, as in
standard vehicles, and drive the front wheels. The rear
wheels are driven fully automatically via:
– The transfer box (6) which is flanged onto
the right hand side of the transmission and
has an integrated viscous coupling and
four‑wheel drive cut-off,
– A three part drive shaft (7) and,
– The rear axle and differential assembly (8).
The four‑wheel drive is permanently and automatically
effective ‑ without any interaction required by the driver.
Primarily it is the front axle that is driven but the amount
of power transferred to the rear axle is changed by the
viscous coupling as required, up to almost 100%.
Because it is always engaged, the viscous coupling
compensates when there is a difference in speed
between the drive axles.
Engine torque is therefore distributed according to the
frictional relationships of the road surface.

mis meil siin täpses eesti keeles räägitakse ?

Autor:  sass33 [ Kolmapäev Okt 06, 2004 14:26 ]
Teema pealkiri: 

See jutt on viscomuhvi kohta.Aga vahekasti sidur ( mida juhitakse roolivõimu õliga ) millega 4x4 sisse või välja lülitatakse on hoopis teine asi.
See viscomuhv on selline asi mis annab läbi libisema aga mida rohkem ta läbi libiseb seda kuumemaks ta läheb ja mida rohkem läbi libiseb seda rohkem püüab ta võllide kiirusi ühtlustada ( teatud piirides muidugi ).Viscomuhv peabki läbi libisema nt. autoga kurvi võttes.Samasugune visco on ka Audil.Kui aga see rehvide erinevate mõõtude tõttu pidevalt läbi libiseb siis hakkabki temperatuur tõusma.

Tõde selgubki vaidlustes :D

Autor:  sass33 [ Kolmapäev Okt 06, 2004 21:08 ]
Teema pealkiri: 

survelüliti maksab 1270EEK+km
Aga kettad ja simmer tuleb mõnest vanast vahekastist hankida kuna varuosadena ei müüda.

Autor:  13piisab [ Neljapäev Okt 07, 2004 22:14 ]
Teema pealkiri: 

miks te eestikeelset juttu lugeda ei taha?

ning kes veel sinna lehele veel sattunud pole, siis soovitan seda uurida - avaleht!

Autor:  Marko [ Neljapäev Okt 07, 2004 22:26 ]
Teema pealkiri: 

kuidas sass33 seda teksti kommenteeriks ?
http://www.hot.ee/vectra4x4/kuidas4x4.htm

Autor:  sass33 [ Neljapäev Okt 07, 2004 23:58 ]
Teema pealkiri: 

Minupoolne vastus on Markole : selliste tingimuste järgi nagu teie seate, on pidev 4x4 ainult puhastverd maasturitel.Ülejäänud ( audi, subaru, ford jne. ) ei ole pidevad neliveod, kuna neil pole esi ja tagasild jäigalt seotud.
Kui vahekast n.ö ümber teha, siis visco jääb ikkagi alles.Kui tahate, siis asendage ka see jäiga ühendusega.Ainult kutsuge mind siis ka selle pideva neliveoga autoga sõitmist jälgima. :lol:

Autor:  sass33 [ Reede Okt 08, 2004 9:23 ]
Teema pealkiri: 

kunagi oli Audi 200 quattrol võimalus manuaalselt keskdiferentsiaali ja silladiferentsiaali blokeeringut peale lülitada.Kui need peale olid lülitatud siis rool oli kange ja autot ringi keerates kõik rattad n.ö "käisid ringi" kuna kurvi võttes tahaksid välimised rohkem pöörelda kui sisemised.
Tänapäeva Audidel on see lülitus automaatne.Olen isiklikult S4-ga ( 4,2 quattro ) lumehanges kinni istunud.Ringi käib üks esimene ja üks tagumine ratas ning auto ei liigu kusagile.Vat sulle nelivedu :)

2. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/