Erffs kirjutas:
Auto areneb jõudsalt, väga viis tulemus!
Kasti temperatuuri kohta:
Ma arvan, et oleks mõistlik panna sinna termistor (väga suur valik on nt Farnellis:
http://ee.farnell.com/thermistors) temperatuuri mõõtma ning väike trükkplaat juurde teha, mis mingist temperatuurist alates ühendab ahela lahti. Seda temperatuuri saab kusjuures määrata ka potentsiomeetriga. Samas saab termistorist võtta väljavõtte näidiku jaoks salongis. Boonuseks saaks siis ka teha nö jõuga 4x4 sisse/välja lülitamise salongist.
Eks katsetamist ja mõtlemist on, et asi korralikult tööle hakkaks, aga selline skeem oleks täiesti võimalik lahendus.
Oh, tundub, et jagad seda biiti täpsemalt. Pean nüüd millalgi Sinuga täpsemalt rääkima, saab ehk midagi valmis meisterdatud.
Kuid ei teagi, mis see ohutu temp on, seega hea meelega jätakski kasvõi endale kella salongi mida jälgida. Kui nt läheb tavapärasest kuumemaks, saaks kasvõi kaitsme välja võtta vms. Või noh peale katsetamist, temp teadasaamist saaks ka trükkplaadi vahele teha.
Samas, kuhu selle termistori panna? Lihtsalt vahekasti korpuse külge? Originaal andur läheb korpuses sisse ja puutub õliga kokku ehk mõõdab õli tempi.
karmo kirjutas:
tegelikult päris nii ta ei ole, ta lühistab ainult siis anduri ära kui vahekasti õli on külm või siis kui abs annab signaali et üks ratas hakkab läbi libisema.
takisti seal vahel sellepärast et ta annaks pidevalt signaali et vahekasti õlitemp. külm.
selle tempi anduri saad ehk opeli esinudsest , nt forss ja automaailm ning muudki auto varuosadega tegelevad firmad saatsid mind esindusse, kuna 4wd calibrasid ja vectraid vähe siis nad neid sisse ei võta kuna pole turgu, ja üldjuhul ei juhtu selle anduriga ka midagi kui põhjakate all on või kuskil imelikul maastikul seda ära ei lõhu.
mingine 3-4 aastat tagasi pakkus mulle amserv seda 1500 krooniga.
No aga kui sa paned takisti vahele, siis ei lähe sealt ju vool läbi ning juhtventiil ei saa voolu peale, seega avatud asendis. Kas sul oli ikka 2-juhtmega andur? (uuemad 1-juhtmega andur ja teise põhimõttega)
Ei näe mõtet kulutada 100 eurot anduri peale kui ta näiteks seda kasti ei suutnud juba päästa (samamoodi ju vahekastis pidi õli temp tõusma, et erinevad ratta diameetrid, siis oelks pidanud neliveo lahti ühendama...).
SFI-calibra kirjutas:
pane siis lihtsalt on/off lüliti vahele...mõtetu ju suvel pideva nelikuga trassil sõita...läheb andmisek lükkad sisse....ja talvel ka saad sisse lükata
kõige lihtsam teostada ka ju
Kusjuures mõtlesin ise ka seda. Hetkel teeb sama efekti see, kui ma nr 19 kaitsme välja võtan. Lüliti oleks mugavam. Samas aga maanteel olles jaotab viskosidur tagasillale suht väikse osa, seega.. Esivedu vs nelivedu küttekulu erinevusest hetkel pole maanteel eriti aru saanud.
karmo kirjutas:
kui ta originaaline selle tööle sai siis ei ole pidevalt järgi see. abs juhib seda tegevust.
Einoh see hüdrolamell lahtususüsteem viskab ju ainult pidurdades tagant ära, see ei reguleeri kui efektiivselt töötab või, et esimesi rattaid läbi libistades lükkab järgi.
Viskosidur ju vahekasti tagumises osas jaotab seda jõudu tagaratastele, et kui esimesed libisema hakkavad, siis rohkem tagasillale.
Nii olen mina igaltpoolt targast kirjutistest aru saanud:
Tsiteeri:
Esirattad on pidavas ühenduses, tagasilla ülekannet reguleerib vahekastis olev visko- sidur, mis vastavalt vajadusel võib kuni 100% mootori jõust edasi anda tagaratastele. Viskosidur on reguleeritud niimoodi, et rataste pöörlemiskiiruste minimaalsel erinevusel tagasillale jõudu üle ei kanta (töötab nagu plokeeringuga diferentsiaal). Mida suurem on rataste pöörlemiskiiruse vahe, seda suurem on ülekande tugevus, varieeruv lahutatud asendist kuni jäiga ühenduseni. Seega kantakse mootori jõud vastavalt haarduvusele.