*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Teisipäev Apr 30, 2024 21:52

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 446 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 15, 2012 23:54 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Sain rõhukella kätte. Seega nokkisin natsa armatuuri ja elektroonia kallal.
Esialgu sai kell paigaldatud kindalaeka üles. Ideaalis tahaks ta panna armatuuri keskele õhuresti sisse.

Pilt

Pilt

Pilt

Samuti panin püsiva USB laadija ka (sigaretisüütaja auk pidevalt kinni):
Pilt


Ãœldpilt:
Pilt

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 2:43 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
wtf kirjutas:
Samas, kuhu selle termistori panna? Lihtsalt vahekasti korpuse külge? Originaal andur läheb korpuses sisse ja puutub õliga kokku ehk mõõdab õli tempi. :?:

On ka selliseid saada:
Pilt

M3 polt, 7mm pikk. Vahepuksiga saaks panna ehk isegi originaalavasse.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 11:44 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
takistist läheb vool läbi, selles asja mõte ongi, see tempi andur ongi pm takisti seal, mis annab signaali vastavalt siis sellele et kas on üli külm või soe, kui ühtlase sõiduga läheb temp soojaks lükkab 4wd järelt ära.

Kui sa nüüd seda juhtmestikku hoolega vaatad siis näed et ei ole ainult tempi anduri juhtmed mis lähevad kokku seal tulevad ka abs-i juhtmed sinna, magnetventiilile vist läks 4 juhet peale, enam täpselt ei mäleta.

Siiski on see abs mis juhib 4wd tegevust, ja pidevast 4wd-st pole haisugi, see 4wd on ainult siis järgi kui abs seda heaks arvab et peaks olema, maanteel nt sõidad esiveolisena.

Ka minul oli 2 juhtmega andur.

Ja Calibra 4wd puhul kohe päris kindlasti ei saa suunata 100% mootori jõust tagasillale, sest mootor on risti kapotiallja käigukast seal otsas, ning tagasild saab ülekande läbi parempoolse pooltelje väljundi. see tähendab siis et üks esiratas veab igaljuhul. samamoodi on ka evol.

impreza ja skyline on teistmoodi ja seda just mootori asendi tõttu.

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 12:38 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Magnetventiilile läheb 2 juhet - üks on miinus, teine pluss (see + juhe käib läbi tempi anduri).
Skeem:
Pilt
Seal külljes on ka veel survelüliti, mis ei reguleeri ventiili tööd, vaid kui surve läheb liiga suureks, siis saadab ta uuesti ringlusele.
Tsiteeri:
The pressure switch (arrowed), is screwed into the rear of the control valve block, controls the hydraulic system pressure between control valve and transfer box.


No sellesmõttes jah takisti, et kui vahekastis õli liiga kuum, siis temp andur ei ühenda juhtmeid ära, vaid tekib suur takistus. See andur on ju ühekordne, seega ei ole võimalust, et ta viskaks lampi maanteel järelt ära.
Tsiteeri:
Connect a multimeter, set to the Ohms scale (x1), and measure the resistance across the plug towards the temperature sensor. The reading should be short circuit. If open circuit investigate, and if the wiring is intact the sensor has probably been operated through overheating of the TXB. This is a one shot sensor and once operated has to be replaced. (approx. £62).


ABS annab jah rataste pöörlemiskiiruse infot ajule. Seega ventiilile tuleb ajust signaal (see + juhe, mis läbi nr 19 kaitsme läbi käib ning läbi temp anduri läheb). Selle lükkab nt pidurdamisel ju tagant ära.
Tsiteeri:
With the engine running, the solenoid valve (3) is operated all the time and 4WD is engaged. The only exception is when the brakes are applied at speeds above 25 km/h (16 MPH). When the brakes are released the solenoid re-operates and 4WD is re-engaged, regardless of speed.


See 100% jutt tundub jah kahtlane. Aga põhimõte sama.
Tsiteeri:
The Viscous Coupling is the section of the transfer box that determines how much of the driving force goes to the rear axle and how much is sent to the front wheels i.e. this unit is the sole operator of the power split in the Cavalier or Calibra 4WD system.

Tsiteeri:
Under normal conditions, the drive is split so that 75% of the power is driven to the front wheels and 25% is driven to the rear wheels. The secret of the Viscous Coupling is based in the silicone fluid it contains.

When driving normally, the difference in RPM (rotational speed) of the front wheels and the rear wheels is minimal. That is they are travelling at virtually identical speeds. This also means that the internal discs and the external discs are also turning at the same speed as these are connected to the corresponding axles.

If the speed of one set of wheels were to be more than the other, for example the front wheels lose grip so spin faster than the rear, then the difference in speeds of the corresponding disc's in the Viscous Coupling will also increase proportionally. In this case the inner discs would spin faster than the rest as these are connected to the front wheels.

This difference in speed of the discs means that the silicone fluid can no longer flow freely between the plates. This would cause a "cutting" action within the silicone fluid as it is sliced between the slits of the interior discs and the holes of the exterior discs resulting in the silicone fluid heating up instantly.

The properties of the silicone fluid are such that as the temperature increases so does the viscosity or thickness of the fluid. This results in the previously freely spinning plates to become increasingly locked together allowing more of the power to be transferred to the rear axle via the external discs.


Allikad: http://www.cav16.co.uk/transfer/ ja http://www.cavalierturbo.com/downloads/ ... r_box.html



Leidsin, et 50-70 on norm vahekasti temp (kui normaalselt sõita). Alles 140-160 kraadi juures läheb käiku temp andur. Aga vb ongi see 140 kraadi liiga palju. Seepärast tahakski teha täitsa kella salongi, et täpselt näha :roll:

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 21:04 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
kuna tegemist ei ole pidevat nelikvedu omava autoga, vaid omad ta siiski neljaratta veo võimalust.

4wd on ta siis kui äkiliselt kiirendad, üks esimestest ratastest libiseb läbi.

Maanteel sa sõidad siiski esivedusena, ainult siis kui möödasõitu hakkad tegema ja käigu alla lükkad siis tuvastavad abs-i andurid et kiirus kasvad järsult ning lülitub abs järgi.

samuti ei saa 4wd toimida siis kui tempi andur tuvastab selle et kasti temperatuur on liiga suur, ja siis ta lihtsalt ei lülita seda järgi vaid võib 4wd tule vilkuma või põlema lüüa. selles osas on see takisti natuke paha asi, et ta näitab kogu aeg et on kastis temp normis siis võib ta liigse kuumuse tõttu sul vahekasti laiali lasta(visco siduri siis nimelt).

muidugi on su jutt kõik õige, ja allikad on asjalikud, kuid siiski juhib calibra puhul ja enamustel 4wd autode puhul millel elektrooniline 4wd lülitus seda juttu kõike abs. ja igast andurid on lihtsalt seal kontrollimaks et töö sujuks normaalselt ning ei oleks ohtu tegevuses osalevatele ühenditele :wink:

ja ära võta mu postitusi kui mingit ohkimist jumala eest, netihiiro nagu ma pidin olema :wink:

Aga Suure töö oled ära teinud, müts maha :clap:

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 21:07 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Eks me talvel näeme vahet,kuidas käitub Keiri ja kuidas minu nelivedu.

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 21:12 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
jah, kuigi talvel see hea eelis et temperatuur nii kõrgeks ei tohiks tõusta, aga sain ma õigesti aru et Keir ühendas juhtmed lihtsalt ära?

kui nii siis ülekuumenemisega järelt ära ei lükka.

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 16, 2012 21:55 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Karmo, vanem 2-juhtmega temp andur on ju ühekordne. Kui liiga kuum, siis viskab lahtiseks ära ja jääbki nii. Mitte see andur ei reguleeri, et kui natuke soojem, siis pole nelivedu ja kui õli jälle norm, siis nelivedu sees. Sellist asja ei toimu.
Ehk vaatasid seda skeemi, siis näed, et neliveo lülitust juhib kaks juhet, mis ventiili lähevad. Üks on mass, teisest peaks peale tulema +. Kui temp andurile 2500 oomise takisti vahele panin, siis sealt ei tulnud ju ventiilile voolu peale, et see lülitaks.
Lisaks vedasin neliveo juhtmestiku, tean väita, et ventiilile tuleb + impulss peale läbi temp anduri ja läbi 19 kaitsme ning sealt jookseb ajusse. Seega ainuüksi selle juhtme impulss lülitab siis nelivedu. Eks ta 4x4 ajus on jah seotud ABSiga, kuid julgen erinevatest allikatest loetu põhjal öelda, et see + impulss katkeb ainult pidurdamisel. Ühtlasel sõidul on see ka taga. Ma võiksin tegelt testimiseks võtta nr 19 kaitsme juhtmest pirnile voolu nägemaks, millal aju nelivedu sees hoiab. Kas maanteel ühtlaselt sõites kustub lamp ära. Siis saaks sellele vaidlusele selgust :D
Vb uuemal ajul sõltub temp andurist rohkem (temp anduri juhe läheb eraldi ajusse jne).

Lihtsalt see neliveo jaotumist ja "jagamist" tundub tegevat viskosidur vahekasti sees, mis pole elektroonikaga ja ABS anduritega seotud.



Siiamaani teiste kogemustest näinud, siis pole enamjuhul see tempi andur midagi päästnud, seega originaali ei soovi panna. Vb on ülemine piir 140 liiga palju määratud? Et hakkab juba enne mehaaniliselt lõhkuma.

Endal ühendasin jah temp anduri juhtmed kokku ära.


Ei võta kui ohkimist, lihtsalt ma olen natuke teisel arvamusel, üritan põhjendada. :D
Tänud.

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Aug 17, 2012 23:38 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
visco ühendab ainult tagasilla järgi, tegemist on ikka elektroonilise süsteemiga, kuna elektroonika lülitab surveklappi sisse välja kuna see et visco toimima hakkaks peab surveklapp tekitama vahekasti surve, et see siduripakk kokku pressitaks ja tagasild toimima hakkaks.

kui võtta nüüd asja loogiliselt, siis Daneli autol jookseb ju surveklapile otse vool pidevalt peale nagu ma olena aru saanud, temal on pidevalt seljuhul 4wd järgi. Aga kui sa väidad et originaalis ka pidevalt järgi miks siis Danelil seda pidevat voolu vaja on surveklapile?

jah ta võib ühekordne olla, aga ta on omal moel regulaator ikka, abs tahab 4wd toimima saada aga tempi andur ei lase kuna tuvastab liiga kõrge temperatuuri. sellel moel ta siiski reguleerib, aga kui õli temp jälle normis siis saab 4wd-d sisse lülitada.

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Aug 17, 2012 23:46 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Minul puudub elektroonika täielikult,mul pole isegi aju vahel :D

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Aug 17, 2012 23:48 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
DanCCE kirjutas:
Minul puudub elektroonika täielikult,mul pole isegi aju vahel :D


sul vahekast kokku ehitatud?

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Aug 17, 2012 23:52 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
No sellesmõttes ongi tegu elektroonilise süsteemiga, et see lülitab juhtventiili, mis omakorda tõesti sruve tõttu kettapakki kokku surub. Sealt edasi tegutseb esi- ja tagasilla erinevuste/ühenduse kallal visko vahekasti tagumises osas.

Danil on ventiili asendit muudetud seibiga, et koguaeg survet peale annaks. Tal enam elektroonikat seal vahel pole. Sellesmõttes ongi tal pidev, et pidurdamisel ei lükka aju tagasilda tagant ära (ventiili asendit muutes).

Nagu ma ütlesin, et võin teha Sinu jaoks katse. Uuri enne ja näed, et selle ühe juhtme kaudu saab ventiil impulsi, mille tagajärjel survega kettapakk kokku. Seega see juhe peaks aju kaudu sõidu ajal koguaeg mängima (et Sinu jutu järgi siis kui ühtlane sõit, siis ei ole selles juhtmes voolu. kui aga ABS tuvastab erinevad kiirused, siis annab see juhe + signaali, mille tõttu ventiil jälle liigub ja tagasild lülitub). Sellega nagu oled vist nõus? Ma siis võtan sellest juhtmest pirinile voolu ja vaatame, kuidas see sõiduajal põleb. :mrgreen: Sest midagi muud enam nelivedu ei lülita/lahutu.

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 18, 2012 1:20 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Kui selgusele saad, kuidas vool sealt täpsemalt liigub, siis võiks trükkplaadi peale mõelda küll. :driving:


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 18, 2012 22:36 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
tee see katse, kui on nii nagu ma väidan siis on mõte järgmine, et pane kellaga tempi andur vahekastile ja vea juhtventiilile otse vool, ning lüliti salongi, saad järgi ja järelt ära ise lülitada.

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 19, 2012 23:06 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Järgmine nädal testin.

Sai auto reedel korralikult üle vahatatud :)

Pilt



Pilt

450+ kW 8)

Pilt


Küttekulu teemal kah natuke juttu. Siiani ainult 98 bensiini tankinud.
Pole reaalselt jõudnud täpselt mõõta, kuid kompu järgi maanteel 7-8 l/100km ning linnavahel 11-12 l/100km.

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema See teema on suletud, sa ei saa muuta postitusi või postitada rohkem vastuseid.  [ 446 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 30  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 59 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11