*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 23:51

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev Mär 16, 2014 1:48 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
3 kuud on möödas ja tross hakkab jälle tasapisi krudisema, seega määre on ajutist laadi lahendus.

Päevakajalisema poole pealt: autole sai nädala alguses lolli peaga suvekad alla pandud, siis ei teadnud veel, et selline ideaalne nelikveo ilm tuleb. Samuti sai auto korralikult puhtaks pestud, sest see talvläbi kuhjunud SmartWash'i kuumvaha hakkas kiiremat üleloputamist juba segama.

Seekord läksid siis alla originaalveljed 205/55 R16 rehvidega.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Vahepeal on toimunud ka üht-teist, aga ma ei kujuta ette, millal selle kajastamiseni jõuan. :( Iseenesest terve hunnik pilte on olemas, tahaks ülevaatlikumad siia välja tuua.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 03, 2014 11:16 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Suvekad nüüd mõnda aega all olnud, aga kuna olin vahepeal haige, siis pole saanud väga sõita. Nüüd, mil jälle pikemaid otsi ette võtan, on selge, et nende suvekatega sõita ei saa. Nelikvedu on ikka päris kapriisne rehvide valiku kohapealt.

Nimelt on esimene paar ja tagumine paar erinevate tootjate omad, mõõt on sama, mõõtsin veel mitu korda loodi ja mõõdulindiga üle, et diameeter sama oleks, aga kui auto alla panna, siis vajuvad tagumised rehvid rohkem läbi. See on piisav, et 50 km maanteesõiduga süsteem üle kuumendada ja keskdiferentsiaal pidevaks teha. Õnneks püsivat kahjut pole veel tulnud - kui lasta natukene jahtuda, siis on jälle kõik korras. Aga lukkus diferentsiaaliga on jube manööverdada küll - otsesõidul lihtsal poob, aga pöörates osad rattad lausa lohisevad.

Võimalik, et tegu on erinevatest rehvidest tulnud nähtusega, aga auto on nende velgedega oluliselt ebastabiilsem kui talvekatega, mis istusid koopast rohkem väljas.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 03, 2014 11:54 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Ennekuulmatu lugu ma ütleks :D . Aga proovi tagumised rehvid rõhuga ajada samale kõrgusele - vaata mis siis juhtub 50 km pärast :driving:

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 03, 2014 21:59 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Huvitav jah.. Kas siis taga visco kuumeneb üle ja nagu "kleepub" kokku?

krt ma pean vist oma erilaiuste velgede idee maha matma :( :( :(

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Apr 04, 2014 0:46 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juul 11, 2007 17:23
Postitusi: 352
Asukoht: Vigala-Pärnu-Kuopio
mina ei usu et see asi rehvides on, pigem on probleem vast kuskil tehnilise poole peal, kui rehvi mõõdud on samad aga rehvi seinad erineva pehmusega see ei tähenda et sillad rohkem läbi painduks vaid pigem mängib rehv velje ja maapinna vahel rohkem, sillad saavad alles siis vatti kui näiteks taga on kas kõrgemad või madalamad rehvid kui ees aga sama laiusega siis on see et sildade kiirused on erinevad ja hakkab vahekasti peale.

Erilaiusega velgesid võib kasutada küll kuid siis tuleb võtta ette ja taha erineva kõrgusega rehvid et sildade kiirusindeksid samaks jääks.

Parimat Karmo

_________________
+358466242489

RWD Calibra In Progress! 2JZ inside!
UK Spec MkIV Supra


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Apr 04, 2014 2:45 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Peab vist jah natukene rõhku tõstma. Ilmselt lähevad siiski talvekad alla tagasi, vähemalt senikauaks kuni mingi lahenduse välja mõtleb.

Viga igatahes rehvi-velje kombos on, sest probleemid hakkasid kohe peale rehvivahetust. Põhimõtteliselt kohe oli tunda, et auto käitub imelikult. Esialgu mõtlesin, et erinevus tuleb suurest veljenihutuse vahest - olid ju talvekad lausa 2,5 cm rohkem koopast väljas.

Jep, visco kleepub kokku, õnneks küll püsivat kahjustust pole. Nagu Karmo ütles, siis erineva laiusega velgi on võimalik kasutada küll, aga just õigeid rehve peale leida on väga keeruline. Siin on see koht, kus rataste kiiruseid oleks hea mõõta. Mingi aeg peaks tooma diagnostika pistiku salongi, siis saaks proovida kui hästi reaalajas rataste kiiruseid kuvatakse. Nimelt ostsin diagnostikaseadme ja Cali ABSile saab sellega ligi.

Pilt

Kui see lahendus tõestab oma töökindlust, siis saab rehvide sobivuses sellega kergesti veenduda.

Nii ongi, rehv vajub rohkem läbi, seeläbi ratta diameeter väheneb ja rattad pöörlevad kiiremini. Tehniline pool peaks ok olema, eks selles saab veenduda talvekate tagasipanemisega. Väga hea indikaator auto tervise kohta on ikkagi kütusekulu ühtlasel maanteesõidul. Kui talvekatega sai kilomeetrite kaupa sõita 6,x kuluga, siis nüüd on see 9,x, seega vahe on tuntav.

Mis veel tõestab kuivõrd oluline on samade rehvide puhul rehvirõhk, on tehase poolt soovitatud rehvirõhud. Nagu näha, siis koormatud autoga peab tagarehve oluliselt suurema rõhu alla pumpama, et kompenseerida rehvide läbivajumist. Konkreetsed numbrid on siis LET mootoriga Calile.

C20LET 205/50 R16

Koormata:
Ees: 2,8
Taga: 2,6

Koormaga:
Ees: 2,9
Taga: 3,4

Ilma koormata, kuni 180 km/h "mugavusseade":
Ees: 2,3
Taga: 2,1


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Apr 04, 2014 19:03 
Eemal
Calibra klubi liige | Administraator
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Juun 21, 2006 16:29
Postitusi: 1197
Asukoht: Kohila vald / Tallinn
Kuule see diagnostika värk on ka täitsa hea lahendus ju :D vaat selle meie arutatud asja kohta.
Ma nagu tahtsingi just võrrelda esi- ja tagasilla erinevusi. Eriti veel kui erilaiuseid velgi kasutada. Erinevate rehvide kasutamine päris keeruline. Sama mõõduga erineva firma rehvide tegelik mõõt on vägagi erinev. :roll:

Aga 16" rehve peaks vast leidma küll normaalse hinnaga jooksu ühesuguseid. :) Parem tehnika säilitamiseks sebi midagi paremat alla.

Huvipärast võid kirja panna mõõtmised ka, kui palju siis kiiruste vahe oli.


Lisaks, mis diagnosti tellisid? Kas mingi originaali või hiina värki? (muidu oleks nt hea nende väikeste bluetooth hiina junnidega moblast jälgida näitusid, aga vanu Opeleid väga ei toeta ma usun - vähemalt mitte nii spetsiifilist asja)

_________________
wtf # 21 !


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Apr 05, 2014 1:17 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Jep, enne auto maale ei liigu kui asjalikumad rehvid autol all on. Seega läheb paraku natukene juhtmete vedamisega aega. Lasin täna Statis tagumised rehvid rõhust punni ja veereb kergemini küll. :D

Kui sa ka pistiku salongi tood, siis saan igatahes laenata seadet või abistada mõõtmistega. :)

Diagnostikaseade on Hiinakas, OpCom-i kloon. Töötab OBDII pistikuga hästi, olen erinevaid Opeleid proovinud, kaasaarvatud CAN bus'iga. Calibra puhul on aga tegu nö OBDI pistikuga ja tuleb kasutada üleminekut või siis ise improviseerida juhtmetega. See teeb asja natukene tüütumaks, samuti ei ole softi poolepealt kõik päris paigas. Uuendustega parandati need probleemid ära, aga Hiina kloonil ei saa ametlikku teed pidi uuendust paraku teha. Mootorile pole veel reaalajas ligi saanud, aga selle probleemi peaks lahendama üks takisti ja natukene juhet, pole veel olnud aega ega vajadust katsetada.

Need bluetooth junnid ei istu kahjuks isegi mitte Cali pistikusse.

Palju palju uurimist ja programmeerimist, ning saab ka ise sellise vidinaga diagnostikapesa kaudu rataste kiirused kätte. Aga igatahes see rataste liikumiskiiruse mõõtmine on aktuaalne teema ning ühel või teisel moel võiks ikkagi need näidud kätte saada! :)


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Apr 15, 2014 21:30 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Nonii, täna said alla uueväärsed 195/55 R16 Continentalid. Järvevana peal lastes oli kütusekulu 6,x alguses, seega on ehk asi nüüd korras. Kindlamalt julgen muidugi seda väita kui maale sõit ka seljataga on.

Nüüd tuli aga uus kala. Tundub, et lambda on kutu: külmalt ja täisgaasiga on mootoritöö OK, ühtlase kiirusega sõites aeg-ajalt jõnksutab; tühikäik ebastabiilne ning kohati oleks nagu tühjad augud sees. Eks peab maal natukene asjasse süvenema, ei raatsi lampi midagi ostma hakata.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Apr 15, 2014 21:46 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Erffs kirjutas:
Nonii, täna said alla uueväärsed 195/55 R16 Continentalid. Järvevana peal lastes oli kütusekulu 6,x alguses, seega on ehk asi nüüd korras. Kindlamalt julgen muidugi seda väita kui maale sõit ka seljataga on.

Nüüd tuli aga uus kala. Tundub, et lambda on kutu: külmalt ja täisgaasiga on mootoritöö OK, ühtlase kiirusega sõites aeg-ajalt jõnksutab; tühikäik ebastabiilne ning kohati oleks nagu tühjad augud sees. Eks peab maal natukene asjasse süvenema, ei raatsi lampi midagi ostma hakata.

Kui lambdat kahtlustad,siis võin laenata prooviks - mul neid nüüd kaks tükki üle :D

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Apr 16, 2014 23:13 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Ok, arvestan pakkumisega. Ehk saab niipalju aega, et pühade ajal saaks vea tuvastatud. Siis vaatan, kas tülitan sind või mitte. :D

Positiivse poole pealt - auto nagu muiste, sõidab kenasti ka pikemaid otsi. 8) Tartu mnt-l 120 km/h spidos ja tasasel pinnal eesolevast autost mõõdukal kaugusel sõites näitas stabiilselt 7,x algusesse. Seega sellega korras. Samuti paranes oluliselt juhitavus. Rehvidele on ainult see etteheide, et rehvimüra on üksjagu rohkem.

Järgmiste asjadena peaks vahetama rooliotsad ja summuti lõpupüti (peab vist e-bay'st tellima). Juhipoolne rooliots teeb juba päris koledat häält. Samuti hakkab õlivahetuse välp täis saama.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Apr 17, 2014 16:19 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Kala sai mootoriruumist välja tõmmatud. :D Seekord oli "easy-fix" remonditöö - õhulugeja pistikus häiris oksiidipoiss signaalide liikumist.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 19, 2014 19:04 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Sai üks õhtu natukene pidurisüsteemi profülaktika mõttes õhutatud, noh pedaal ei vetrunud ega midagi, aga kahtlane tunne oli, et õhk on vahel. Igatahes läks tibake paremaks, seega asi õnnestus. Nüüd peaks küll igati tip-top olema. Kuna sõidan enamus ajast 236 mm ketastega ja taga trummelpiduritega masinaga, siis Cali pidurid on niigi head võrreldes sellega. :D

Tänase kuuma ilmaga oli näha, et uus RaceTech õli tuleb sisse panna. Õlitemp. küündis linnavahel üle 130c ja õli läheb ikka maru vedelaks ära. Huvitava asjana peaks mainima, et viskab aeg-ajalt mootoritule põlema ja vea põhjustajaks on VSS ehk siis sõiduki kiiruse andur. Kuna mul on veel trossiga F28, siis peaks see andur olema spidoplokis. Igatahes kui veatule põlema viskab, siis kompu näitab ka sõidu pealt l/h, seega selge, et ei saa kiiruse signaali. Mingi ühenduse kala peab olema, sest enamus ajast töötab kenasti.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 13, 2015 0:12 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Jaan 19, 2010 13:41
Postitusi: 157
Asukoht: Raplamaa
Nonii, varsti aasta juba jälle viimasest uuendamisest möödas ja võin juba ette ära öelda, et tuleb huvitav postitus. :mrgreen:

Tegin veel talverehvidega paar pilti:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja siis hakkasin heas usus suverehve alla panema. Eesmised pandud, kõrvalistujapoolne tagumine pandud, kõik ilus.. ja siis juhipoolse tagumise allapanekul tundus, et poolraam on kuidagi kahtlane. Andsin siis haamrit, et selgusele jõuda ja enamus raamist pudenes põrandale:

Pilt

Päris jube masendus tuli peale, sest ise polnud mõnda aega auto alla vaadanud ja rehvivahetuses ka eelmisel kevadel kiideti, et küll on ikka hea kere ja veel huvitavam tehnika, aga tegelikkus on selline. :(

Kõrvalistujapoolne tundub olema täiesti normaalne, kohati haljaks lasta ja uus laar keemiat peale ning on viimase peal, aga juhipoolsega on lood nadid.

Nüüd on suur mõttekoht. Nimelt olen oma tegemistega niigi jännis ja nii suure töö kallale ei saa niipea asuda. Tehnilise poole pealt ei ole midagi suur ette heita, õliradika termostaadi korpuse tihend ära vahetada, sillastendis käia (esisillas kõik uued jupid), käigukasti ja vahekasti õlid vahetada ning võib minna Alpide mägiteid vallutama.

Valikud:
* müüa tehnikadoonoriks
* müüa inimesele, kellel on keretööde tegemiseks oskused ja vahendid
* jätta endale ja millalgi lasta teha keretööd sellele kerele
* jätta endale ja otsida ideaalilähedane kere kõrvale, mille peale tehnika panna

Hetkel on mul tunne, et peaks müügi peale mõtlema. :( Eks uurin paralleelselt neid variante ja kui keegi tunneb, et tahaks pakkumist teha, siis olen pakkumistele avatud.


Ãœles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 13, 2015 8:13 
Eemal
Ex-Liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Mär 12, 2004 14:28
Postitusi: 2720
Asukoht: Tallinn-Kohila
Ära põe, see tagumiste poolraamide tegemine pole keeruline, ise teinud kolmel Calibral seda.

_________________
BMW 535d e61 M-pakett 200kw+
BMW 740d e38 180kw


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 50 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2, 3, 4  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 12 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11