Aega võttis, aga nüüd on teema olemas.
Oktoobrikuu viimastel päevadel sai jällegi visatud auto24-le pilk peale, et mis vanemate Opelite turuseis ka on. Suure üllatusena oli müügile tulnud kõnealune isend. Eriti pikalt ma mõtlemisega pead ei vaevanud ja järgmisel päeval läksime vennaga juba autot vaatama. Müüja andis selle aasta sees tehtud töödele tšekid kaasa, mida oli lausa 580 € eest. Hiljem avastasin, et ta oli ostnud ka värskelt enne müüki kogu ohutuspaketi sisse, seega igati meeldiv ja aus diil.
Strateegilised andmed:Opel Calibra Turbo
Väljalaskeaasta: 1993, Eestisse jõudis 2000-ndal aastal
Mootor arendab 150 kW ja 280 Nm - seega on minuteada hetkel stock
Tehas on teinud kõik selleks, et sõidukogemus oleks vabalthingava auto oma - st. turbo tuleb taha sujuvalt ja rahulikult, pöördemoment on laias vahemikus saadav. Tuharadüno kinnitab alloleval graafikul olevat informatsiooni - turboauto kohta pettumusena pean ütlema, et ka reaalsuses lõpeb vedu ca 5k rpm-i peal ära.
Mootori jõud kantakse ratastele läbi F28 6-käigulise käigukasti. Käigud lülituvad hästi ja kast tundub tervikuna ka heas seisukorras olevat. Nelivedu töötab, aga seda mitte tehaseseades - vahekast on tehtud nö pidevaks. Kettapakk on vahekastist väljas ja CNCs tehtud asendutükk sees, kettad sain ka suveniiriks kaasa.
Varustus:Ei hakka siia igasuguseid nahkkattega käigukange kokku lugema.
* kesklukustus (võtmega)
* 2x elektriaknad
* 2x istmesoojendused
* eesmised udutuled
* elektrilised soojendusega peeglid
* lisakellad (aku pinge, õlirõhk, õlitemperatuur)
* tulede kõrguse reguleerimine
* kompuuter
Lisainformatsiooni kapoti all ja piduritega toimuva kohta annab
check-control moodul.
Üldvaade:Juhtumisi on see ainukene kaugelt tehtud pilt, ju siis alateadvuses ei tahtud pilti teha nendest külgedest, mis koledad on.
Nimelt stange viib esiosa välimust alla ja kaasreisja poolsed küljeliistud on ka omadega kutud.
Kellel on, võib ps-is pakkuda. Läigib küll.
Salongi tegin suurest mustusest puhtaks, aga endiselt on veel puhastada küll. Üldine istmete seisukord on rahuldav, juhiistmele on külgtoe kattele auk kulunud. Pildilt on ka näha, kuidas lisakellad paberitükiga oma kohal seisavad. Samuti saab ülevaate, kuidas niiskus on esiklaasi alumises ääres kahe kihi vahele läinud. Kõik polstrid ja muud katted tahavad ülekäimist, sest praegu on auklikul teel sõites tunne, et salong laguneb koost ära - tean, et salongi saab 100% naginavabaks.
Salongi üldmulje pimedas on selline. Pildi pealt paistab ka Beckeri raadio, mis on funktsionaalsuse ja kvaliteedi osas üsna korralik tükk. Pildi pealt paistab ka üks hoiatav märk, millega peab lähiajal tegelema - õli on valede viskoossusnäitajatega ehk tuleb vähe kangem õli sisse panna. Kuni õlitemperatuurini ca 100 kraadi on õlirõhk tühikäigul nagu kord ja kohus XE/LET mootoril: 2,5 bar-i. Kui aga kasutada autot sihtotstarbeliselt, siis läheb temperatuur 130 kraadi kanti ära ja õli muutub liialt vedelaks.
Mootor täies hiilguses, klapikambrikaane pealt värv koorub ja küünlakate on räämas, muidu aga pole välimusel väga viga.
Kohustuslik pilt.
Autole on mingil ajahetkel ülevõõbe tehtud ja seeläbi värv sinisest tumepunaseks muundunud. Värvitöö on selles suhtes enam-vähem tehtud, et ka varjatud pinnad on enamasti värvkatte saanud. Negatiivse poole pealt tundub, et eeltöö on kehvasti tehtud (liiga vähe matistatud) ja päris palju on ka tolmu sees. Üldmulje ei ole tegelikult üldsegi mitte paha:
Tolmuterad.
Nüüd siis mõned kohad, mis välist üldmuljet tublisti alla viivad ja tegemist vajaksid:
*******
Nüüd aga üritan mälu järgi panna teostatud tööd kronoloogiliselt siia ritta.
Esimese asjana panin esimese käigu anduri tehasekonditsiooni tagasi. Ostes oli see tuunitud nõnda, et ECU ei hakkaks esimese käiguga boosti piirama, miinuspoolena andis ta aplalt veateadet, kui liiga kaua esimese käiguga tiksuda.
Siis vahetasin õhufiltri ära, sest auto oli niiskele ilmale liialt tundlik kütusekulu suhtes. Pole ka ime:
Seejärel avastasin kahtlased rippuvad juhtmed.
Ehk keegi oskab öelda, mis siia tehase poolt ette nähtud on?Kõik oli tore kuni esimese pimedas sõitmiseni. Johhaidii, kui kehvad tuled on.
Varusin paar juppi ja hakkasin neid paremaks togima.
Esmalt võtsin opereeritava piirkonna paljaks ja ravisin roostemuunduriga tuulerõugeid.
Siis jõudsin esmase põhjuseni, miks üks lähituli näitas kehvemini kui gabariit.
Õnneks oli kodus üks doonorlatern võtta ja sealt tõstsin lähitule luubi ümber ja lähituledesse said korralikud halogeenpirnid.
Siis sai tuli uuesti kokku laotud. Õnneks on Calibra esitule lahti-kokkupanek väga lihtne ja loogiline, seda võiks kasvõi iga päev teha.
Ja lõpuks sai ka udutuledesse salarelv..
Paralleeltegevusena tegin ka aku viisakamaks ja autole sobivamaks.
Siis saabus katsetamise aeg..
....peab kahuks ütlema, et operatsioon parandas nähtavust, aga tulemus jäi lootustele siiski tublisti alla.
Eks oma osa on ka igatepidi aega näinud tuledes. Kevadel tahaks poleerimist proovida.
Kannatamatult garaažist väljasõitu ootamas.
Seejärel sai teostatud kaks lihtsa vaevaga välimust parandavat "easy-fix"i. Kumbagi ei taha lõplikuks variandiks jätta ja
kui keegi tahab juba praegu antitiiba osta, siis mõistliku summa eest olen nõus loovutama. Kuna plekkvelje vahelt oli näha, et tagumised pidurid ei ole just oma parimates aastates ja seda kinnitas ka piduripedaalitunnetus, siis vahetasin kettad-klotsid ära.
Käsipidur on huvitaval kombel ülimalt hea. Esimeses klõpsus on auto nagu kännu taga.
Piduriosade vahetuse "kõrvalproduktina" sain tutvuda ka lähemalt kere olukorraga. Tundub, et loomulikku madaldust lähiajal veel ei tule. Poolraamid on küll roostes, aga niipalju kui haamer seletas, siis pindmiselt. Võõpasin ka möginaga üle, soojemate ilmadega vajab hoolikamat tegemist.
Põhisüüdlasest ka pilt, mis auto kasuks otsustama pani.
Palju on ka avastamisrõõmu, ma ei tea siiamaani, mida see nupp kaitsmekarbis teeb.
Viimase asjana panin küljelaiendid külge, ilma nendeta ei ole autol ikka seda õiget Calibra nägu.
Kindlasti on tehtud rohkem kui siia kirja sai, paljusid pisiasju ei mäleta ka enam.
Lähitulevikus tahaks tehtud saada:
* siduritrossi vahetus
* kõikide õlide kontroll/vahetus
Pikemas perspektiivis ei hakka hetkel suuri lubadusi andma.
Üldine mulje ostust on siiamaani positiivne, auto on talvel igati omas elemendis. Mõned asjad vajavad veel võrreldes esiveolisega harjumist. Näiteks see, et lumevalli tee keskel ei tohi eriti suure veojõuga rünnata, sest kui visko tagumised rattad ametisse lükkab, siis on käed tööd täis.