*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Pühapäev Apr 28, 2024 0:32

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: rooste
PostitusPostitatud: Pühapäev Veebr 09, 2003 16:39 
Eemal
Külaline

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 21:41
Postitusi: 132
Asukoht: Tallinn
Et küsiks teie nõu, kuidas seda kõige paremini peatada ja sellest lahti saada. Igale poole üle kere see tahab tungida, küll akna tihendite vahele jne, tagumistest koopaäärtest ei hakka rääkimagi... :evil:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Veebr 09, 2003 23:08 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 22:55
Postitusi: 454
Asukoht: tallinn
on olemas selline asi nagu rooste surm.see sööb rooste ära.mitme komponendist koosnev protsess.kõige parem varjant on roostene koht välja lõigata ja asendada uue tükiga(keevitada)sellega kaasneb kindlasti värvimine mis pole aga kuigi odav lõbu.on ka veel võimalus pihustada KAROPOL-i see selline õli mis ronib igale poole vahele ja takistab edasi roostetamist.(ronib otseses mõttes).


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 0:14 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 11:32
Postitusi: 363
mul igatahes plaan suve alguses eemaldada kõik rooste täpid ja teha korrosioonitõrje ning mökerdada tihendite vahed ja muud ebameeldivad kohad selle KAROPOLiga kokku!


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 8:54 
Eemal
Külaline

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 21:41
Postitusi: 132
Asukoht: Tallinn
nojaa, aga akna juurest ma ei lõika ju mingit osa ära ega ei hakka seal midagi lappima ju...


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 10:16 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 11:32
Postitusi: 363
vot sinna panedki siis seda jura mis ei lase roostel edasi minna.


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 10:54 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
janek kirjutas:
kõige parem varjant on roostene koht välja lõigata ja asendada uue tükiga(keevitada)

kui on pindmine rooste, siis pole mõtet hakata lõikama ja keevitama


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 12:54 
Eemal
Külaline

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 21:41
Postitusi: 132
Asukoht: Tallinn
et siis kõigepealt selle KAROPOLiga kokku, siis mingit korrosjoonitõrjet ja siis värviparandus?


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 12:57 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 10:18
Postitusi: 340
Asukoht: Tln
eks neid roostesööjaid rohkemgi turul on. SR ja tqhq foorumites teadjad mehed soovitasid kasutada BUVANOLi. pidi olema kõige odavam ja kõige tõhusam.

_________________
Stop being a pussy and turn up that boost
12.563 @ 179km/h
www.es-tuning.ee


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 10, 2003 13:07 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
555vrx kirjutas:
eks neid roostesööjaid rohkemgi turul on. SR ja tqhq foorumites teadjad mehed soovitasid kasutada BUVANOLi. pidi olema kõige odavam ja kõige tõhusam.

endal posit. kogemus Locktite tootega, kuid see oluliselt kallim, kui ntx buvanol
üks lõik tqhq foorumist
Tsiteeri:
Teoreetiliselt oleks ideaalne katta roostekaitseks puhas metallipind oksiide passiveeriva lahusega,lasta kuivada siis korralik happekrunt,värv,kivikaitse jne.Kui nüüd roosteuss tuleb läbi kivikaitse, värvi,laki,krundi(näit. kivid,liiv ja sool või muidu niiskus) ja jõuab oksiidi passivaatorini,siis see takistab roostetamist selles kohas,sest on vesilahuseline ja toimib roostetõrjena edasi,seda muidugi mitte igavesti ja siis tuleks võimalikult ruttu kohe jälle puhastada,passiveerida happega,kruntida jne. jne.
Kättesaadavaim passivaator oksiididele kannab nimetust BUVANOL,mis sisaldabki ortofosforhapet ja tema plussiks on odav hind,miinuseks see,et ortofosforhappe kontsentratsioon lahuses on lahja ja ta ei tööta piisava tõhususega.Seda ilmselt selle pärast,et kui selle lahusega auto all möllata ja kogemata silma-suhu läheb,siis ei tohi midagi juhtuda.
Kes aga auto efektiivset roostetõrjet peab tähtsamaks väikesest kihelusest kraevahel võiks poe-buvanolile lisada kontsentreeritud ortofosforhapet umbes kolmandiku jagu.Kõige radikaalsem viis keemilises roostetõrjes on ortofosforhappe u.50% või veelgi kangem vesilahus,millega roostes alad kokku määritakse, või pritsitakse,siin aga palun kõigilt äärmist ettevaatlikkust-maskid,respiraatorid,kindad jne.+töötamine allatuult või hästi ventileeritavates ruumides.Veel peab mainima et enne keemiaga töötlemist tuleks lahtine rooste eemaldada mehhaaniliselt.Mehhaaniliseks roosteeemaldamiseks on parim liivaprits,mille miinuseks jällegi on see,et ta taob metallipinna väga poorseks ja õhuhapnikuga kokkupuutudes oksüdeerub kiiresti.Tavaliselt tehakse terasharjadega,masinatega või käsitsi.
Erkki mainis tsinksprayd.Ka see kaitseb oksiidide tekke eest,aga kindlasti mitte nii hästi kui metalli galvaaniline tsinkimine.(see sprayvärk on ikka kahtlasem,võrrelgem kasvõi sprayvärvi õige autovärviga)Kõige parem variant on metallide kaitseks kuumtsinkimine,kuna aga autokere ei mahu kuumtsingi vanni siis jääbki eelpoolkirjeldatud oksiidide keemiline passiveerimine.
Omalt poolt võin pakkuda järgmist rooste puhastuseks ja metalldetailide kaitseks:
Galvaaniline tsinkimine,kollane ja hall(kollane tsink on kõvem kui hall)Detailide max. mõõdud on:2x0,5x1m.(p.l.k)
Pulbervärvimine
Vasetamine,nikeldamine,kroomimine.
Liivaprits(ka õhukestele detailidele)
Buvanoli ja ortofosforhapet saab osta Tallinnast keemiakaubanduse ladudest Vana-Narva mnt.22 Hind on odav.


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 63 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11