555vrx kirjutas:
eks neid roostesööjaid rohkemgi turul on. SR ja tqhq foorumites teadjad mehed soovitasid kasutada BUVANOLi. pidi olema kõige odavam ja kõige tõhusam.
endal posit. kogemus Locktite tootega, kuid see oluliselt kallim, kui ntx buvanol
üks lõik tqhq foorumist
Tsiteeri:
Teoreetiliselt oleks ideaalne katta roostekaitseks puhas metallipind oksiide passiveeriva lahusega,lasta kuivada siis korralik happekrunt,värv,kivikaitse jne.Kui nüüd roosteuss tuleb läbi kivikaitse, värvi,laki,krundi(näit. kivid,liiv ja sool või muidu niiskus) ja jõuab oksiidi passivaatorini,siis see takistab roostetamist selles kohas,sest on vesilahuseline ja toimib roostetõrjena edasi,seda muidugi mitte igavesti ja siis tuleks võimalikult ruttu kohe jälle puhastada,passiveerida happega,kruntida jne. jne.
Kättesaadavaim passivaator oksiididele kannab nimetust BUVANOL,mis sisaldabki ortofosforhapet ja tema plussiks on odav hind,miinuseks see,et ortofosforhappe kontsentratsioon lahuses on lahja ja ta ei tööta piisava tõhususega.Seda ilmselt selle pärast,et kui selle lahusega auto all möllata ja kogemata silma-suhu läheb,siis ei tohi midagi juhtuda.
Kes aga auto efektiivset roostetõrjet peab tähtsamaks väikesest kihelusest kraevahel võiks poe-buvanolile lisada kontsentreeritud ortofosforhapet umbes kolmandiku jagu.Kõige radikaalsem viis keemilises roostetõrjes on ortofosforhappe u.50% või veelgi kangem vesilahus,millega roostes alad kokku määritakse, või pritsitakse,siin aga palun kõigilt äärmist ettevaatlikkust-maskid,respiraatorid,kindad jne.+töötamine allatuult või hästi ventileeritavates ruumides.Veel peab mainima et enne keemiaga töötlemist tuleks lahtine rooste eemaldada mehhaaniliselt.Mehhaaniliseks roosteeemaldamiseks on parim liivaprits,mille miinuseks jällegi on see,et ta taob metallipinna väga poorseks ja õhuhapnikuga kokkupuutudes oksüdeerub kiiresti.Tavaliselt tehakse terasharjadega,masinatega või käsitsi.
Erkki mainis tsinksprayd.Ka see kaitseb oksiidide tekke eest,aga kindlasti mitte nii hästi kui metalli galvaaniline tsinkimine.(see sprayvärk on ikka kahtlasem,võrrelgem kasvõi sprayvärvi õige autovärviga)Kõige parem variant on metallide kaitseks kuumtsinkimine,kuna aga autokere ei mahu kuumtsingi vanni siis jääbki eelpoolkirjeldatud oksiidide keemiline passiveerimine.
Omalt poolt võin pakkuda järgmist rooste puhastuseks ja metalldetailide kaitseks:
Galvaaniline tsinkimine,kollane ja hall(kollane tsink on kõvem kui hall)Detailide max. mõõdud on:2x0,5x1m.(p.l.k)
Pulbervärvimine
Vasetamine,nikeldamine,kroomimine.
Liivaprits(ka õhukestele detailidele)
Buvanoli ja ortofosforhapet saab osta Tallinnast keemiakaubanduse ladudest Vana-Narva mnt.22 Hind on odav.