*

Eesti Opel Calibra Klubi

Calibra Club Estonia
Tänane kuupäev Neljapäev Mai 16, 2024 11:47

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 16, 2004 2:24 
Eemal
Külaline

Liitunud: Neljapäev Jaan 22, 2004 19:06
Postitusi: 61
Asukoht: Tal
Mina ei oska kahjuks küll öelda, kumb mootoritest Calil ennast rohkem õigustab, aga endal on mul olnud 16V Vectra ja 8V Vectra.
Sõidumõnu on parem kindlasti 8V motoga, 16V moto võtab aga vähem bena ja käib ühtlasemalt.
Reeglina 8V ja 16V mootorite vahe kohta öeldakse lühidalt nii:
Kui tahad sõita nagu F1-ga ( mootor momendi saavutamiseks pidevalt üle 4500 rpm ), vali 16V mootoriga masin kui soovid, et mootor lõuaks tõmmata juba madalatel ( 2500 rpm ) pööretel, vali 8V mootoriga masin.
Eks siin peitub ka lahendus küsimusele kumb mootoritest kauem vastu peab - mina isiklikult oma sõidustiili juures sõidaksin 16V mootori poole kiiremini tümaks kui 8V mootori sest kuulun nende vennikeste hulka, kes doch mootorit enamuse ajast seal 4500 - 6000 rpm vahemikus hoiavad.
Kokkuvõttes minule isiklikult meeldib 8V mootori võimsus madalatel pööretel ja 16V lõpkiirus ning hetk kui 150 heppa mootorist välja köhitakse, aga rohkem linnainimesena eelistan 8V-d dochile :wink:


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 16, 2004 14:28 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Mär 30, 2003 13:16
Postitusi: 285
Asukoht: Tallinn
Mina 16V poolt. 8)

_________________
just drive


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Veebr 17, 2004 0:53 
Eemal
Külaline

Liitunud: Pühapäev Veebr 15, 2004 15:09
Postitusi: 1
Asukoht: TLN
Aga öelge, misasjad 16V mootoritel 200k km ajaks reeglina läbi lähevad (ehk siis kui kulukaks see kap. remont võib minna) ja kas oleks mingeid variante, kuidas saaks ostul kontrollida mootori põhimõttelist seisukorda?

Või siis ainult diagnostika abiks?


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Veebr 17, 2004 20:48 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 22:55
Postitusi: 454
Asukoht: tallinn
tavaliselt mis selleks ajaks ära tahavad kuluda on õli rõngad.et neid kontrollida on väga lihtne pane auto käima lase soojaks ja anna tuuri kui tagant kõvasti suitseb on rõngad läbi,muidugi võib seal ka muid vigasi olla miks suitseb(klapisääre tihendid näiteks)sammuiti võivad tõukkurid selleks ajaks klõbisema hakata,seda kuuleb kohe kui külm mootor käima panna(puhastada)hammas rihm kindlasti koos rullikutega tuleks kohe ära vahetada kui seda pole tehtud,see kõige tähtsam sest kui rihm läheb siis võib väga sitasti minna.mina tegin oma auto mootori remondi kuskil 10K ära,vahetasin rõngad ,tihendid ,saaled,rihmad, rullikud.

_________________
ögös mögös


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 04, 2004 21:19 
[quote="janek"]motori rikket pole 110kw veel midagi olnud minu calil.ainult siduriga on probleem olnud aga see kindlasti raske jala pärast.[/quote] :oops: :cry: :arrow: :!: :D :) :P :twisted:


Ãœles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 13:52 
tarmo kirjutas:
Reeglina 8V ja 16V mootorite vahe kohta öeldakse lühidalt nii:
Kui tahad sõita nagu F1-ga ( mootor momendi saavutamiseks pidevalt üle 4500 rpm ), vali 16V mootoriga masin kui soovid, et mootor lõuaks tõmmata juba madalatel ( 2500 rpm ) pööretel, vali 8V mootoriga masin.

saladuskatte all võin sulle siiski öelda, et 16V motol on võimsust/momenti kõigil pööretel NE-motost rohkem. Taguotsale ehk TUNDUB vaid, et c20ne liigub madalatel paremini - aga tõde on tegelikult, et ta liigub kõrgetel pööretel lihtsalt s...mini.
mis pagana vastupidavusest te räägite - iga mootor peab täpselt nii hästi vastu, kui hästi tema eest hoolitsetakse. C20XE ainuke suur nõudmine on õigeaegne hammasrihma-rullikute vahetamine. Oma kogemus näitab tegelikult ka, et 16V hüdrotõukurid kipuvad kuluma. Endal vahetasin 1.silindri väljalasketõukurid (vist) ning kõik ok. Nende vahetamine on aga lapsemäng, tunni-paari töö.
mingi "OHC on parem kui DOHC" jutt on ikka 100% BS. Rääkijad võiks parem mõne konkreetse näite tuua, mitte ajada udujuttu "mootori vastupidavusest".

ning mis need pöörded masinale teevad? Ainuke miinuspool on IMO see, et panevad ta rohkem bensiini neelama :lol:
masin on sõitmiseks! Kui tahad pool milli ilma remondita kulgeda, osta mersu-diisel.

teet,
autot ostes vahiks hoopis c20let-e, 150hp on isegi kadeti jaoks vähevõitu...


Ãœles
  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 13:56 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Nov 03, 2003 20:14
Postitusi: 131
Asukoht: Saku
türr, hoia veel mitut akent lahti...
eelmise posti kribasin siis mina - ning see oli mõeldud SELLE sarnase teema juurde :roll:
...lammmmmmassss...

_________________
Opelitest Vectra2000 4x4 ja Kadett GSi (XEga). Lisaks mõned mitte-oopelid kah


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 15:11 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Okt 07, 2003 17:15
Postitusi: 378
Asukoht: Tartu
Oleneb muidugi millised pöörded on madalad pöörded. Enivei see oleks poolik tõde. Vahe pole mitte ainult mootoris vaid ka käigukastis.
Panene siia paar pilti. Vabandan kehva kvaliteedi pärast, sest mul pole skännerit käeulatuses ja tegin need pildid fotokaga. Ülemine on siis NE ja alumine XE. Piltidel vasakpoolne graafik on mootor ja parempoolne käigukast. Pärit on need Calibra manualist lehekülgedelt 109 ja 111.

Pilt
Pilt

Logish, et kõik mis liigub see ka kulub. Vahet pole, mootor on mootor. Mõlemad mootorid vajavad ühtmoodi hoolt ja armastust. See nutt ja hala ümber XE on tingitud rohkem selle varuosade hindadest mitte vastupidamatusest.


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 16:15 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev Jaan 29, 2003 9:52
Postitusi: 458
Anonymous kirjutas:
saladuskatte all võin sulle siiski öelda, et 16V motol on võimsust/momenti kõigil pööretel NE-motost rohkem. Taguotsale ehk TUNDUB vaid, et c20ne liigub madalatel paremini

ei tundu :wink: , sain seda väga hästi tsekata, kui mul 2 calit oli, üks ne ja teine xe (ja tegu ei olnud "õhtal" ne motoga)


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 17:59 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Nov 03, 2003 20:14
Postitusi: 131
Asukoht: Saku
pitbull kirjutas:
Vahe pole mitte ainult mootoris vaid ka käigukastis.

kui 8V cali ikka F16CR kastiga liigub (mu teada on), siis sellel on kõik ülekanded F20 kastiga samad (tabelike). Kiiruse-vahe tuleb vaid veljest-rehvist, mis mõjuvad sama hästi kui teine peaülekanne (F20 kastil siis justkui "kiirem").

_________________
Opelitest Vectra2000 4x4 ja Kadett GSi (XEga). Lisaks mõned mitte-oopelid kah


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 18:38 
Eemal
Calibra klubi liige
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev Apr 15, 2004 11:54
Postitusi: 975
Asukoht: võru - Tallinn
Otseselt ei oska doch mootorit kommenteerida, kuid olen kuulnud et see väga kuumuse tundlik... :roll: endal on 85 kw calibra ja peab mainima, et väga hea mootor soojustundlikuse koha pealt. Mul ventikas ei tööta ja tänu sellele on väga tihti läinud temperatuur 110 kraadini.. olen kuulnud jutte et doch mootor oleks siis juba otsad andnud.. Pärnus rock race'il käides kuumenes auto mootor ikka päris jõudsasti.. eriti närvi ajasid need valgusfoorid, mille taga oli lausa piin olla .. eriti siis kui moootori temp juba mingi 15 min oli 110 kraadi olnud.. praegu mootor korras ( loodetavasti ei sõnu ära nüüd :P)

_________________
Opel Calibra Turbo 4x4, Keke Rosberg Edition 0888 150kw

www.estonianentertainment.ee


Ãœles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 18, 2004 23:39 
Eemal
Külaline
Kasutaja avatar

Liitunud: Teisipäev Okt 07, 2003 17:15
Postitusi: 378
Asukoht: Tartu
Käigukastidest saab lähemalt lugeda siit:
http://www.hot.ee/vectra4x4/kkast.htm
Calibra manualis kahjuks ei ole märgitud, kas tegemist CR või WR kastiga.

Reaper:
Seda termomeetri näitu ei maksa 100% tõe pähe võtta. Mul näitab see max. 60C. Termostaat on kontrollitud, see avaneb 92C peal. Üldiselt kui mootoris vesi sees, siis ei tohiks eriti midagi juhtuda. Ma sõitisin 30C kuumaga ning keeva Ford Mondeoga (radika ventikas ei töötanud) Stocholmis paarkümmend km ja ei juhtunud kah midagi. Salongi radikas max. kuuma peale ka salongi ventikas max. pööretele. Anknad lahti kannatas sõita küll - üle 50C vast salongis ei olnud.
Jamaks läheb siis kui vesi mootorist/radikast plehku pistab. Siis peaks iga mootor mingi aja pärast töölepingu lõpetama.


Ãœles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 27 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 3 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 65 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
et 3.0.11